ważne:
-przody 2kW to paradoksalnie może być za dużo, proponowałabym profile i wykadrowanie muzyków; zalewanie białym światłem z przodu jest niekorzystne; nie powinno też wchodzić na ekran. Mogą się przydać małe Dedo - miewają je kamerzyści, świetnie sprawdzają się przy doświetlaniach twarzy dla kamer
- musisz mieć podgląd i stały kontakt przez słuchawki z realizatorem wizji, podgląd ma być wierny w 100%
- rzetelnie ustalone z kamerzystami poziomy przodów - żeby nie zmieniali w trakcie przysłon
- w miarę równomierne oświetlenie i sprawdzone poziomy max i min - to, co widać w kamerze jest kompletnie różne od tego, co na żywo - od kolorów po poziomy, należy unikać przepaleń
- wykorzystaj ekran kina; naświetlacze CMY dadzą Ci jakże przydatne równomierne tło
- obejrzyj na próbie dokładnie wszystkie ujęcia i zobacz miejsca niedoświetlone, brudy typu błyszczący motylek case lub ciepnięty byle jak kabel
- sprawdź kadry zbliżeń - tego jest najwięcej
- staraj się utrzymać w miarę stabilne obrazy przez cały utwór - pomaga to w montażu i utrzymaniu spójności kolejnych ujęć; nie chodzi o to, żeby się nie ruszało, ale żeby było utrzymane np w jednej tonacji kolorystycznej
- unikaj kolorów na twarzach
- naciskaj na jak najdłuższą i dokładną próbę; wszystkie wtopy bardzo widać, jeden utwór powinien być na próbie zrobiony w całości
- zobacz kilka realizacji Artura Szymana - jest mistrzem telewizorowego świecenia
powodzenia:)
Ostatnio edytowany przez ada (2010-09-10 08:02:04)