Odp: kto robi koncert Metalica 16.06.10
Z Metalica jeżdzi Transcolor i Vona_lite więc pewnie to ich
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Główna » Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight » O oświetleniu » kto robi koncert Metalica 16.06.10
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Z Metalica jeżdzi Transcolor i Vona_lite więc pewnie to ich
Z Metalica jeżdzi Transcolor i Vona_lite więc pewnie to ich
O tej Vonie (http://vonalite.hu/index.php?option=com ;Itemid=28) mówisz bo jeszcze o ole dobrze pamiętam to w USA jest podobna nazwa firma
Na koncertach Metallica w Budapeszcie oraz w Zagrzebiu Transcolor współpracował z węgierską firmą Vona-Lite. Węgrzy dostarczali (dokładali) część urządzeń podłogowych (MAC 700 Wash) oraz część follow spotów (stąd na wspomnianych filmikach widać stojące Mac-i). W Warszawie całość sprzętu była z Polski jedynie konsoletę (Grand MA) zespół miał swoją.
System był przygotowany w/g dokładnego zamowienia LD Metallica.
Co do realizacji to większość zespołów występująca na Sonisphere w Warszawie miało własnego "świetlika"
Ostatnio edytowany przez Szymon (2010-07-02 18:38:47)
Byłem na polu od 9 rano. Patrząc się na to co wisi na kracie, myślałem że światłą mnie rozwalą. Na suportach było jedno wielkie strobo ze wszystkiego co się dało. A na samej metalice światłą były dość osobliwe. Może był taki zamysł LD, ale nie umywa się do polskich produkcji
Powiem tak -często sposób i poziom świecenia tzw. zachodnich LD bywa różny. Kiedyś wydawało mi się, że jak ktoś przyjedzie z zagranicznym zespołem to zaraz powinien powalić mnie na kolana swoim "show" -nic bardziej mylnego. Tak jak i u nas trafiają się różni.
A wracając do Metallica -problem polega też na tym, że jest to trasa na tzw. sprzęcie lokalnym (czyli zapewnianym przez danego promotora/organizatora) w związku z tym urządzenia na ktorych pracują bywają różne i różnego typu, co powoduje ciągłe poprawianie i klonowanie show -i skutek jest taki, że pojawia się sporo błędów np w pozycjach itp.
Co do zamysłu tzw. artystycznego...
Generalnie wizja artystyczna danego light designera to jego własna subiektywna bardzo sprawa, zresztą tak jak pisze Szymon, to, że ktoś jest z zagranicy nie oznacza odrazu, że jest to mistrz świata w "rzucie kluską do celu";-) Co do tematu trasy na sprzecie lokalnym/wlasnym to wiadomo jest, że na własnym pracuje się wygodniej, ale wydaje mi się, że przy takich produkcjach poprawienie presetów pozycji chyba nie jest jakims strasznym problemem. Owszem błąd może się zdażyć każdemu, ale jednak ja będąc osobą upierdliwą twierdze, że to sie akurat da sprawdzić i poprawić.
Ostatnio edytowany przez kiju (2010-07-02 21:30:11)
Owszem błąd może się zdażyć każdemu, ale jednak ja będąc osobą upierdliwą twierdze, że to sie akurat da sprawdzić i poprawić.
Tak ale chodzi mi o show nie na 20 urządzeń ale na 120... i nie tylko o poprawienie pan/tilt lamp ale rownież zamianę typów zmiany ilości itp -albo urządzenia powieszone na rożnych koncertach różnie (chodzi mi o front) i jeśli dodamy do tego np ok 50 cue na utwór o błędy nie trudno.
I wcale tym wszystkim nie usprawiedliwiam LD Metallica tylko staram się wyjaśnić, z czego może wynikać czasami balagan w show.
Tzn moim zdaniem na pewnym poziomie jednak takie błędy nie powinny mieć miejsca, a przynajmniej nie powinny być "standartem". Ok mamy show na 120 urządzeń i 50 cues ale mamy też PRESETY pan/tilt, opcje clone czy GrandMA OnPC żeby w hotelu poprawić conieco. Zresztą zawsze można wziąć grandme do pokoju i na 3d rzeźbić. Generalnie nie widziałem składni show metalicki więc cięzko mi się wypowiadać, co i jak można było zrobić...
Ale żeby było jasne -ja też uważam, że koncert Metallica był zaświecony dość osobliwie. To taki trochę stary styl świecenia na Par-ach przeniesiony na urządzenia "inteligentne" -nie do końca tak się da.
Zresztą zawsze można wziąć grandme do pokoju i na 3d rzeźbić.
-grand MA full size w pokoju w hotelu... fajna by musiała być mina pokojówki.... ciekawy pomysł.
Na Open'er jest ciekawy przegląd zach. świetlików -od mowiąc delikanie osób mocno przypadkowych po mistrzów swojego fachu.
Ale żeby było jasne -ja też uważam, że koncert Metallica był zaświecony dość osobliwie. To taki trochę stary styl świecenia na Par-ach przeniesiony na urządzenia "inteligentne" -nie do końca tak się da.
Miałem takie samo odczucie podczas koncertu.
No pokojówka miala mine dość specyficzną, udało mi się kiedyś taka wygenerować, szczególnie, że ogolnie zrobiłem spore przemeblowanie żeby się dało MA3d wyświetlić na plaźmie:D Co do Open`era niestety nie było mi dane dotrzeć ani na jeden dzień ;-(, aczkolwiek słyszałem, że niektóre koncerty wyrywały z butów.
No pokojówka miala mine dość specyficzną, udało mi się kiedyś taka wygenerować, szczególnie, że ogolnie zrobiłem spore przemeblowanie żeby się dało MA3d wyświetlić na plaźmie:D Co do Open`era niestety nie było mi dane dotrzeć ani na jeden dzień ;-(, aczkolwiek słyszałem, że niektóre koncerty wyrywały z butów.
Open'er świeci Transcolor i po części TSE. A było co podziwiać. Szczególnie duże sceny były fascynujące
Open'er świeci Transcolor i po części TSE
Kolegow z TSE nie ma na Open'er.
a Szymon coś o tym wie, jeżeli dobrze myśle, że Ty to Szymon K.
nie znam czlowieka :-)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 10 zapytań ]