31

Odp: Hey

Tu nie zawsze chodzi o wyreżyserowanie... ridery często są pisane pod konkretne firmy i niech nikt nie zaprzecza że tak nie jest, po za tym uważam że mając równa połowę tych urządzeń lub nawet te same ilości a zamienniki np. zamiast  12 CP Alpha Beam 300 to tyle samo Martinów 250 Wash z upgrade'm na beam jest w stanie zrobić równie dobry show - oczywiście nic nikomu tu nie ujmuję. No i koncert o 16 czy 17 w lato gdzie słońce o tej porze grzeje jak głupie, to rzeczywiście gra świateł będzie zachwycająca...

32

Odp: Hey

Pan Lis napisał/a:

Tu nie zawsze chodzi o wyreżyserowanie... ridery często są pisane pod konkretne firmy

właśnie o to mi chodziło chociaż... Paweł jest perfakcjonistą i kropka. Bywa, że mniejsze firmy po prostu zazdroszą innym tego, że mają taki a nie inny sprzęt - to normalne i nie dziwmy sie temu. A "mit" o Spajderze, jego doświadczeniu, wiedzy, dobrej realizacji i nieugiętości się kreuje a my sie do tego przasyczyniamy pisząc w tym wątku...

HANS - DZIKUS - jeden i ten sam człowiek :)

33

Odp: Hey

Pan Lis napisał/a:

Tu nie zawsze chodzi o wyreżyserowanie... ridery często są pisane pod konkretne firmy i niech nikt nie zaprzecza że tak nie jest, po za tym uważam że mając równa połowę tych urządzeń lub nawet te same ilości a zamienniki np. zamiast  12 CP Alpha Beam 300 to tyle samo Martinów 250 Wash z upgrade'm na beam jest w stanie zrobić równie dobry show - oczywiście nic nikomu tu nie ujmuję. No i koncert o 16 czy 17 w lato gdzie słońce o tej porze grzeje jak głupie, to rzeczywiście gra świateł będzie zachwycająca...


Zgadza się. Lecz muszą być Ci którzy wyznaczają standardy na rynku. To można by przyrównać do bębniarza który zagra na najniższym secie bębnowym BASIX-a ,a zabrzmi jak na najlepszym Pearlu. Urządzenia są przedmiotami,a to jak je wykorzystamy zależny od wyobraźni świetlika i jego umiejętności.

34

Odp: Hey

Po pierwsze jak koncert jest o 16 czy 17 to światła powinno być właśnie dużo, scena dobrze wyslonięta, żeby zaświecić fajny koncert. Co to za podejście, że koncert o 16 to go zlać? No proszę was.
Poprostu małe firmy w naszym kraju czytajjąc rider myślą MAC 700 - 500, MAC 301 - po co, I-pixy po co MAC 700 wash - 600 alphabeamy 6 wstarczy. To, że firma jest mała nie oznacza, że musi zrealizować każdy zespół. Niektóre firrmy musza sie pogoddzić z tym, że nie mając pierwszoligowych gratów nie zagrają części koncertów. Pomine fakt, że robieniem jak najtaniej niszczy się rynek. Ktoś tu pisał o jakimś lobbowaniu, to, że w riderach są takie firmy jak TSE, TRIAS, GRODA, TARGET jest wynikiem ich pracy i posiiadanego przez nich sprzętu!

35

Odp: Hey

Ja też jestem za zmianą podejście  typu 700 - 500 itp lub rachunku typu 7 x robe700spot = 4 x mac 500 , 4 x futurelight ps 250 skaner czy cos , dla tej osoby wychodzi przecież 8 urządzeń typu spot .. masakra.choć zamiana mac700 wash na sprawne mac600 jak najbardziej jak dla mnie, jeśli chodzi o front. Profesjonalne podejście firm do takich sporych raiderów , może nauczy też ze mniej znany raider tez trzeba spełnić.... I mniej znanych realizatorów też trzeba traktować tak samo jak tych Bardzo znanych . Niech się wypowiedzą koledzy z tych największych firm , jak rozwiązujecie problem np. dużych Juwenalii , kilka zespołów z raiderami , nie chodzi o sam sprzęt ale o to kto ile ma czasu na programowanie swojego show .... Czy nie jest tak że osoba najbardziej znana programuje pól dnia , resztę zespołów po godzinie lub mniej ??? Jak rozwiązujecie ten problem ??

36

Odp: Hey

Jestem już w domu - montaż. Widzę że temat delikatnie poszedł w ruch...
To że krata nie wytrzyma to wiem (z tego co słyszałem 4 x mac 500 na tylnej kracie i ugięcie  zostało do dziś - pamiątka).
Hey robi "target" z tego co wiem  a karate stawiamy "my" - o ile do tego dojdzie !!! miasto się upiera na swojego "luimexa" smile

W 21 wieku wystarczy zadzwonić w parę miejsc a zrobisz "wszystko" mając podwykonawce. Ile to roboty Call do renatali i wypożyczyć stoły światła itd itp.. tylko tu jest ta różnica ze renta-le maja kasę dla siebie jak sami robią sztukę a ty biorąc światła od nich zostajesz z 1/3 lub 1/4 sumy koncertu. A po zestawie oświetlenia zostaje Ci tylko kwit smile

Ostatnio edytowany przez vandj (2010-04-20 08:35:23)

37

Odp: Hey

Ja zazwyczaj ustalam z realizatorami/ekipami rozmieszczenie wysyłam do wszystkich ploty i każdy sie programuje w czasię próby swojego zespołu. Często jest tak, że realizator przyjeżdża z pendrivem, poprawia prestety i gotowe. Dlatego tez bardzo często realizatorzy naciskają na spełnianie ridera po to on jest, żeby całe zaprogramowane show się zgadzało.
Jeżdżać z zespołami nieraz musiałem prowadzić dyskusje na temat ta lampa jesttak samo dobra etc. Szkoda, że niektórzy właściciele firm nierozumieją, że kabinując jak tu jaknajmniej zawiesic strzelają gola do własnej bramki.

38

Odp: Hey

bart_krk napisał/a:

Ja też jestem za zmianą podejście  typu 700 - 500 itp lub rachunku typu 7 x robe700spot = 4 x mac 500 , 4 x futurelight ps 250 skaner czy cos , dla tej osoby wychodzi przecież 8 urządzeń typu spot .. masakra.choć zamiana mac700 wash na sprawne mac600 jak najbardziej jak dla mnie, jeśli chodzi o front. Profesjonalne podejście firm do takich sporych raiderów , może nauczy też ze mniej znany raider tez trzeba spełnić.... I mniej znanych realizatorów też trzeba traktować tak samo jak tych Bardzo znanych . Niech się wypowiedzą koledzy z tych największych firm , jak rozwiązujecie problem np. dużych Juwenalii , kilka zespołów z raiderami , nie chodzi o sam sprzęt ale o to kto ile ma czasu na programowanie swojego show .... Czy nie jest tak że osoba najbardziej znana programuje pól dnia , resztę zespołów po godzinie lub mniej ??? Jak rozwiązujecie ten problem ??


Wybiera się wtedy jak najbardziej optymalna wersje dla wszystkich podmiotów wykonawczych oraz co najważniejsze konsultuje się z danymi osobami w celu porozumienia i jak najlepszego dopasowania do każdego z rideru. Projekt głownie wykonuje świetlik z firmy która obsługuje daną sztukę i stara się tak to zrobić by podołać oczekiwaniom świetlików. A co do programowania to tak jak wcześniej Bartek "kiju" napisał że każdy ze świetlików przyjeżdża z swoimi presetami i tylko je wgrywa przed soundcheckiem i ewentualnie koryguje. Jak wiemy teraz technika pozwala nam na tworzenie show nie ruszając się z domu wiec niema problemów. Dlatego tak ważnym elementem jest chociaż by konsola MA LIGHTING na której wszyscy już pracują. Łatwo przyswajalna i ogólnie dostępna w lepszych firmach.

Z rideru Hey się zrobiła mała pogaduszka smile

39

Odp: Hey

Nie chciałem się dowiedzieć jak to wygląda bo to wiem .  Chodziło mi o to że jest tendencja że im świetlik jest bardziej zaznajomiony z firma stawiającą sprzęt, lub bardziej znany  , tym inni są lekko mówiąc inaczej traktowani , choć ich zespoły także mają fanów , też zapełniają sale itp .
W takim przypadku ( festiwalu ) standardem powinno być minimum onPC z gma 3D ( w przypadku wykorzystania sytemu MA ), dla tych którzy nie znają jeszcze stołu i potrzebują pomocy podczas programowania... zespoły sobie graja , a w tak zwanym miedzy czasie  mogę zaprogramować danej osobie wszystko co można zrobić na 3D potem tylko lekkie poprawki i taki koleszka jest zadowolony , ja jestem zadowolony ze on jest zadowolony itp itp  sam byłem świadkiem festiwalu i akcji typu hmm nie znasz stołu no to masz przejeb... czy coś w tym stylu ,,, a tak na pewno być nie powinno .

40

Odp: Hey

Kozacki rider, ale jakoś koncerty się odbywają i według mnie jest fajny efekt. Gdy Hey grał na Kortowiadzie w Olsztynie  słyszałem opinie widzów, że gdyby nie oświetlenie to koncert byłby dupa.

41

Odp: Hey

wmg23 napisał/a:

Kozacki rider, ale jakoś koncerty się odbywają i według mnie jest fajny efekt. Gdy Hey grał na Kortowiadzie w Olsztynie  słyszałem opinie widzów, że gdyby nie oświetlenie to koncert byłby dupa.

Jak sam powiedziałeś były to opinie widzów... którzy możę po raz pierwszy słyszeli utwory Hey'a. Ja byłem, widziałem, słuchałem i jestem pod wrażeniem zarówno w kwestii muzycznej jak i wizualnej. Więc niech te osoby nie plotą głupstw.

http://www.galeriaotwock.waw.pl/avekamil/jeb.jpg

42

Odp: Hey

Widzisz Kamil są gusta i guściki moim zdaniem Hey przekozacka kapela;-)

43

Odp: Hey

http://www.youtube.com/watch?v=GoO9ZC1ViG8&NR=1 oraz inne (to akurat inny show ale tez sprząta oświetleniem).

Opłaca się dal takiego światła chodzić na koncerty.  wunda ba tongue

te pionowe nieruchome snopy to chyba ipixy??

Ostatnio edytowany przez vandj (2010-05-19 16:17:41)

44

Odp: Hey

Satelite`y dokładnie

45

Odp: Hey

tak właśnie wyglądało to prostokątnie...