Odp: Wizualizacja
Sprawdzę....
--------------------
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Drodzy Koledzy.... pewnie widzieliście już urządzenie firmy Chromlech - Jarag zajefajne to mało powiedziane
Z racji mojej niewiedzy w tych tematach powiedzcie co jest mi potrzebne do stworzenia wizualizacji na tych urządzeniach (lub na tubach ledowych). Oprócz Arkaosa Vj 3.6 DMX potrzebuje jeszcze dokłądke LED Mapera. Czy potrzebuje jeszcze Media Servera czy laptop z plikami AVI lub innymi wystarczy? No i jak to sie łączy z czym?
Możliwe że temat już był, przepraszam, ale wytłumaczcie jak możecie dzięki z góry
Aby na urządzeniach DMX wyświetlać sygnał wideo, to potrzebny jest pixel mapper, który to przelicza dane z wideo na dane DMX. Te dane są zwykle w postaci danych Art-Net... czyli dalej potrzeba konwertera(ów) Art-Net->DMX.
Pixel mapper to zwykle funkcja w oprogramowaniu media serwera. Do ArKaosa jest rozszerzenie pixel mapper dokupowane oddzielnie.
"Media serwer czy laptop" to nieporozumienie. Media serwer to de facto komputer z odpowiednim oprogramowaniem, a nie sam rodzaj komputera.
blindery z matrycą produkowane są też przez showtec... 5x5 matrix blinder to się nazywa chyba
Pixel maper znajdziesz w konsoletach: ETC Congo, Compulite Vector, MA pewnie też
W konsoletach też raczej namiastki pixel mapperów. Można układać sobie w konsoletach urządzenia w matrycach i na tych matrycach wyświetlać obrazki oraz inne efekty. Niespecjalnie można wyświetlać wideo... zależy co komu potrzeba.
W Vectorze można sobie zbudować matrycę, obłożyć komórki matrycy urządzeniami i wyświetlać wczytane obrazki nieruchome, oraz gify, także animowane. Z animowanych gifów można robić sekwencje automatycznie, można też sobie narysować. Koncepcja jest taka, że matryca służy jako edytor pamięci.
W grandMA też tworzy się matryce, przypisuje się komórkom urządzenia. Wyświetlanie grafiki wykonuje się używając tzw. efektów bitmapowych. Wybiera się w konsolecie obrazek, z tych które konsoleta ma na dysku, oraz nadaje dodatkowe parametry dotyczące ruchu tego obrazka względem matrycy.
W grandMA2 jest podobnie, ale nie tworzy się matrycy i nie przypisuje urządzeń. Efekty bitmapowe wykorzystują pozycje XYZ urządzeń na scenie. Trzeba tylko ustawić miejsce, kierunek i rozdzielczość "projekcji". Z czasem podobnie, i to przez grandMA2, będzie konfigurowany pixel mapper w MA VPU.
Dopóki to nie jest wyświetlanie wideo, to pixelmapper z media serwerem może być przerostem formy nad treścią.
Ostatnio edytowany przez KacperP (2009-11-14 21:46:27)
OK czyli dla świetlików nie posiadających konsolet z maperami potrzebny jest Arkaos i rozszerzenie mapera. I jak to sie potem podłącze? Ze stołu do laptopa , z laptopa do urządzeń?
W konsoletach też raczej namiastki pixel mapperów
Żadne namiastki!!!! to po prostu pixel mapery bez możliwości ( myslę że to kwestia czasu) wyświetlania mega jakości filmów. Przypominam że pytanie zaczęło się od pokazania urządzenia na którym będą wyświetlane owe animacje...
OK czyli dla świetlików nie posiadających konsolet z maperami potrzebny jest Arkaos i rozszerzenie mapera. I jak to sie potem podłącze? Ze stołu do laptopa , z laptopa do urządzeń?
Tak...
Ale nie wiem czy warto się pakowć w osobne oprogramowanie i następny komputer.. to koszt ok 10 000 lekko.
oki doki dzieki za info
OK czyli dla świetlików nie posiadających konsolet z maperami potrzebny jest Arkaos i rozszerzenie mapera. I jak to sie potem podłącze? Ze stołu do laptopa , z laptopa do urządzeń?
Arkaos niezbyt fajnie i wygodnie daje się sterować samodzielnie. Klawiatura to naprawdę nie to co trzeba, przerabiałem to. Przynajmniej Freekie by się przydał, a sam Arkaos w tryb kanałowy wtedy ustawić.
Co do podłączenia to w sumie tak by było. Dokładniej to ze stołu do komputera (pewnie przez konwerter DMX-USB), z komputera wyprowadzamy ethernetem Art-Net do konwerterów ArtNet-DMX, a z niego dalej do urządzeń.
Aby warto było tak kombinować, to sterowanych pikseli powinno być naprawdę sporo, a materiały wideo warte zachodu.
Żadne namiastki!!!! to po prostu pixel mapery bez możliwości ( myslę że to kwestia czasu) wyświetlania mega jakości filmów.
Namiastki. Wyświetlanie "mega jakości filmów" to naprawdę nie wszystko co odróżnia te funkcje względem typowych pixel mapperów. Konsoletom jednak wystarczy i to. Na odtwarzanie filmów w nich bym nie liczył. Od tego są media serwery.
Przypominam że pytanie zaczęło się od pokazania urządzenia na którym będą wyświetlane owe animacje...
..."lub na tubach ledowych"
a czy jest jakiś darmowy vizualizer który da się połączyć z vecor pc ?
nie chodzi mi o jakieś wypasione rendery, tylko o normalną naukę żeby nie trzeba było urządzeń odpalać, tylko w domku przy pifku testować sobie
Odpowiedzi masa więc działam dalej
ściągnąłem wersję demo wysiwyga żeby zobaczyć czy to w ogóle zadziała
i nie mogę połączyć się z wygiem
postępowałem wg. instrukcji compulite i dziwne bo u mnie w polach Network ID i Conole ID mam 0.0 i 0.0
coś jest nie tak?
vector pc i wysiwyg są na różnych kompach połączonych bezpośrednio skrętką
komputery się "widzą" (pingują bez problemu)
co robię nie tak jak trzeba ?????
laptop z vectorem 90.10.0.10
komp z wygiem 90.10.10.10
Ostatnio edytowany przez artmajster (2010-04-02 16:12:49)
Nie wiem czy adresy IP nie muszą się różnić tylko ostatnią cyfrą. czyli 90.10.10.0 i 90.10.10.1 naprzykład. Co do darmowego wizualizera dla Vectora, to chyba nic takiego nie ma (jak MA3d) chyba że o czymś nie wiem.
na pewno do wyswiga musisz doinstalować dodatek do compulite
Pola Network ID i Console ID w Vector PC właściwie nie grają roli. Liczą się ustawienia głównego połączenia sieciowego w komputerze.
Swoją drogą to wydawało mi się że wysiwyg w trybie demo nie pozwala na podłączenie konsolety.
Nie wiem czy adresy IP nie muszą się różnić tylko ostatnią cyfrą. czyli 90.10.10.0 i 90.10.10.1 naprzykład.
Zdecydowanie muszą
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.028 sekund, wykonano 10 zapytań ]