Zasady produkowania modeli i tworzenia biblioteki modeli są opisane w instrukcji grandMA 3D.
Ogólna zasada jest taka, że importer w grandMA 3D przypisuje określone właściwości poszczególnym częściom gdy w odpowiedni sposób je opiszemy w nazwach siatek/materiałów. Są też określone ograniczenia.
Trzeba użyć formatu geometrii .3ds
To stary i popularny format dawnych wersji 3D Studio. Ja używam Blendera do robienia modeli.
A teraz mała zgraja Atomic 3000 + Atomic Colors
Z modelami blinderów i sunstripów widziałbym problem, bo to są urządzenia z wieloma źródłami światła.
Dałoby się zrobić geometrię bez problemów, ale nie świeciłaby tak jakby człowiek oczekiwał.
Dałoby się zrobić modele reprezentujące kawałki takich urządzeń, które odpowiednio rozstawione w przestrzeni dawałyby odpowiednie złudzenie.
Dopiero w grandMA 2 jest koncepcja tzw. instances, że jedno urządzenie może składać się z wielu urządzeń prostych, że można mieć przykładowo ten jeden sunstrip, a w nim 12 niezależnie świecących źródeł światła po jednym dimmerze każde.
Wymyślono to właśnie do urządzeń takich jak sunstrip, wielosegmentowe listwy, matryce LED, lub inne zakręcone kombinacje.
W grandMA 1 trzeba improwizować oddzielnymi urządzeniami. Można sobie zawsze pomagać grupami i layoutami.
[edit]
Mam teraz także pierwszą ruchomą głowę, która miała wyglądać jak Mac 301