No albo napisze.
System dmx512 powstal w roku 1986. Nad projektem pracowal USITT( amerykanski instytut techniki scenicznej )
Powstal z polaczenia nazwy Digital multiplex signal.Standart dmx jest protokolem komunikacyjnym, ktory posiada mozliwosc wyslania 512 komend (podzialek) ze sterownika do odbiornika, w tzw lancuchu "Daisy Chain". Odbywa sie to z predkoscia 250 bodow, w czasie 0.000001 sec.
Kazde uzadzenie oswietleniowe podlaczone do sieci dmx 512 powinno spelniac warunki sterowalnosci, przekroju zyl; polaczen(pin1- ground
pin2- minus signal
pin3- plus signal,=tak samo dla konekterow 3, jak i 5-io pinowych)
i inpedancji.Impedancja wynosi od 90-120 ohm i jest zawarta pomiedzy drugim a trzecim pinem,meskiej wtyczki xlr- polaczeniem rezystorowym o wyz wskazanych parametrach.Terminator na koncu lancucha "Daisy Chain", powoduje swoiste zakonczenie toru transmisji , na ostatnim zapietym uzadzeniu.Terminacja sygnalu redukuje bowiem zniekrztalcenia tego sygnalu.Wogole kable sygnalowe, dla bezpieczenstwa powinny byc odseparowane od kabli napieciwych.Dzialanie pola magn wynosi 15-25cm min.
Bledne dzialanie uzadzen, moze byc spowodowane uzyciem nieodpowiedniej impedancji.(co za tym idzie kabla i jego parametrow transmisyjnych tzw nosnosci), lub zniekrztalceniem sygnalu, w polu mag, lub wplywem sygnalu radiowego o wyzsz czestotliwosci, na dany kabel.
Ze wzgl na oplot kabla dmx, jest on przystosowany do pracy z sygnalami EIA 485 ,z minimalnym rozmiarem polaczen 22 lub 24.
Tych parametrow niespelniaja kable mikrofonowe,..dlatego kolega Bourbon i Avekamil zywia ta swiadomosc,ze: "dziala bo sie jeszcze niepopsolo, ale czasami warjuje, bo sie popsolo, i dlatego niedziala"
Proponuje pomyslec nad wypowiadanymi stwierdzeniami, bo to niejest audiolighting.To jest Forum Oswietlenia.
W polsce wszystkie profesionalne firmy przestrzegaja zasad pracy z systemami oswietlenia i sterowania.(..i my tez)
Pomyslowy dobromil i mlody technik w swiecie cyberprzestrzeni nie istnieje. TEN SWIAT MA ZASADY I REGULY:KABEL MIKROFONOWY SLOZY DO MIKROFONU BO MA INNE PARAMETRY NOSNOSCI
;A UZADZENIE OSWIETLENIOWE JEST DEDYKOWANE POD INNE WLASCIWOSCI: Mikrofonem niezaswiecimy tak jak lampa niezagramy.
To jest tak jakbysmy chcieli motorem dostac sie na ksiezyc.
A jak bysmy chcieli podyskutowac jak wlasciwie tam sie mozna dostac, to tylko na elvolight forum i z ludzmi teatru.
Proponuje zweryfikowac informacje takze na hardwarebook.net.
Pozdrawiam lighting dmx-owiczow i zachecam elektro-akustykow do rozdzialu mocy premysleniowej na dwie osobne polkole.Swiatlo i Dzwiek.
I prosze nieuzywac midi-polaczen myslowych pomiedzy polkolami.
Swiatlo i dzwiek to dwie odrebne dziedziny.
Na temat dzwieku milcze, o swietle chetnie dyskutuje.
Sto lat! Sto lat! Niech zyje swiatlo nam,..niech zyyyyje naaaaaam!
Hej.
Pozdrowienia. L.W.
Vari-Czub.Chirurgia oświetlenia scenicznego wraz z dyslekcją i czystym strumieniem świadomości,wraz z fizycznością pracy,i ochota do tworzenia.Wraz ze wszystkim co związane ze światłem..,i jeszcze pewne przemyślenia.