Temat: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout
Jak zapisywać bitmapy? Instrukcja mówi o dwóch executorach.
Przy okazji jak pracować w layouts z niesymetryczną liczbą urządzeń, tworząc block, wings.
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Główna » Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight » Grand MA » GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak zapisywać bitmapy? Instrukcja mówi o dwóch executorach.
Przy okazji jak pracować w layouts z niesymetryczną liczbą urządzeń, tworząc block, wings.
W którym miejscu mówi o dwóch executorach? Chyba mowa o starszej wersji tutoriala.
Od 3.2.2.3 nie ma już puli bitmap. Zastąpiły je wirtualne urządzenia bitmapowe i jest zupełnie nowy tutorial.
Co właściwie chcesz zrobić w widoku Layouts?
W helpie to wyczytałem, być może się mylę. W każdym bądź razie mając uruchomioną "bitmapę-image" z efektem Video VRot (do tego momentu wszystko gra), zapisując store + executor, uruchamia mi tylko efekt bez image.
Jeśli chodzi o layouts: Mam kilka rzędów urzadzeń np. 2x6, 3x5 i 1x9. Chciałbym dimm jako wing (rozchodzi się równomiernie w rzędach), lub dimm całymi rzędami, itp. Wszystko by grało gdybym miał 6x10. Czyli zaznaczam urządzenia i wrzucam do efektu, tam tylko zmieniam blocks i wings.
Jak na razie brzmi jak nieuważne użycie programera, że na którymś etapie wcisnąłeś "Clear" dwa razy, przez co zdjąłeś selekcję, zdjąłeś wartości z zapisu, ale nadal były czynne w programerze, po czym się nie zapisały przy "Store".
Co do Layouts (a tak naprawdę MAtricks), to nie obsługują kilku rozmiarów "interleave" jednocześnie. Trzeba zrobić jeden efekt tego typu jako typ "template", a potem po kolei wybierać rzędy, z odpowiednimi dla nich ustawieniami MAtricks i wrzucać na nie ten efekt jak preset, a potem całość zapisać jako cue.
Wtedy fala w każdym rzędzie ma długość proporcjonalną do ilości urządzeń.
Jeśli efekt fali ma być optycznie równomierny na różnych układach urządzeń, to od tego są właśnie bitmapy
Dziękuję za podpowiedzi.
Sprawa z layouts jasna.
Co do bitmapy to dalej leżę.
Mam uruchomioną bitmapę (MA bitmap), image 62 w layout 1 (80 RGB). Widzę ją, wartości DMX śmigaja. Co dalej?
Programowanie bitmapy to po prostu ustawienie wartości w urządzeniu bitmapy i zapisanie ich do cue.
Aby bitmapa była widoczna, na parametrach urządzeń, którymi ma sterować bitmapa (lub kilka bitmap), nie mogą być uruchomione inne wartości lub efekty.
O priorytetach odtwarzania bitmap jest w przedostatnim rozdziale przewodnika bitmap.
No tak. Playback super.
Dzięki. Zdrówka życzę.
szczerze mówiąc nie rozumiem tych nowych bitmap. Wydaje mi się że poprzednia wersja była czytelniejsza od nowej.
Te nowe bitmapy to nic innego jak Mediaserwer , którego wyjście wysyłane jest na layout.
Nie ma tu żadnej filozofii.
I daje o wiele więcej możliwości niż starsza ( z MA 1 ? ).
Np: Filmy .
Ostatnio edytowany przez mrówa (2016-08-25 18:24:31)
nowe bitmapy są proste, szybkie i nie skomplikowane. Brawo dla Ma, że to pozmieniali
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 11 zapytań ]