Temat: LIGHT SCHOOL | Szkolenia marzec 2016
Zapraszamy na najbliższe szkolenia Light School!
Rejestracja na www.lightschool.pl
Podstawy Oświetlenia Studyjnego
8 marca 2016 Koszt 260 złotych brutto
Prowadzący Mateusz Winkiel (Mania Studio)
Zakres szkolenia:
-Mocne punkty w obrazie filmowym
-Kompozycja
-Złoty podział
-Rodzaje planów
-Rodzaje planów filmowych i ich łączenie w montażu
-Zasady osi montażowej
-Temperatura barwowa
-Rodzaje oświetlenia filmowego i ich charakterystyka
-Ustawienie kamery względem postaci
-Podstawowe sposoby oświetlanie planu filmowego w pierwszym i drugim planie
-Oświetlenie postaci w bliskim i szerokim planie
-Oświetlenie planu podczas realizacji teledysku
-Omówienie najczęstszych błędów oświetleniowych podczas realizacji
koncertowych połączonych z realizacją video
Podstawy Oświetlenia Teatralnego
14 marca 2016 Koszt 190 złotych brutto
Prowadzący Paweł Murlik
Zakres szkolenia:
- czym jest światło
- historia oświetlenia teatralnego
- pojęcie barwa, kolor i temperatura barwowa
- rodzaje mieszania barw
- rodzaje reflektorów scenicznych i ich zastosowanie
- punkty oświetleniowe w teatrze i nazewnictwo
- oświetlanie ruchu scenicznego
- zastosowanie technologii LED w teatrach oraz urządzeń inetligentnych
- część warsztatowa w showroomie
Konfiguracja i podstawy pracy z mediaserwerami d3
23-24 marca 2016 Koszt 400 złotych brutto
Prowadzący Krzysztof Grabowski
Zakres szkolenia:
1. Wprowadzenie
Przedstawienie programu szkolenia
Czym jest d3 ? prezentacja wprowadzająca
2. Rozpoczynamy pracę z oprogramowaniem d3
2.1. Instalacja oprogramowania d3
2.2. d3 manager
tworzenie / uruchamianie projektów
2.3. Interfejs oprogramowania d3
elementy UI ? timeline, widok sceny, wyjścia wideo
nawigacja na scenie
zapisywanie pozycji kamer
skróty klawiszowe
tworzenie modułów
zapisywanie / wychodzenie z projektu
2.4. Struktura projektu
otwieranie folderów projektu
historia projektu
kopiowanie plików do folderów projektu
obsługiwane formaty plików
2.5. Timeline
koncepcja osi czasu
nawigacja po osi czasu
wyjaśnienie sekcji
tryby odtwarzania
moduły / warstwy
2.6. Widok sceny
edytor sceny
dodawanie / usuwanie ekranów
różnice między ekranami LED a ekranami projekcyjnymi
pozycja / rotacja / skala ekranów
siatka ekranu
maska na piksele
duplikowanie stworzonych ekranów
2.7. Wprowadzenie do trybów mapowania obrazu
direct map
feed map
parallel map
sposoby skalowania / rozciągania plików wideo
2.8. Tworzenie sekwencji
wyjaśnienie BPM
sekwencjonowanie klipów wideo
sekwencjonowanie poziomów jasności
sekwencjonowanie trybów przenikania obrazu
dzielenie ścieżki na sekcje
tryby odtwarzania
2.9. Widok sceny ? opcje wizualizacji
opcje podłoża
wstawianie obiektów na scenę
wstawianie ludzi
pole widzenia
etykiety
wizualizacja ruchu kamery
2.10. Konfiguracja wyjść wideo
wybór i edycja wyjść wideo
wyświetlanie obrazu testowego
nakładanie maski na wyjścia wideo
nagrywanie obrazu wyjściowego
2.11. Praca w sieci
wprowadzenie do pracy w sieci
konfiguracja sieci d3Net
zakładanie sesji
wyzwalanie kolejek
2.12. Konfiguracja projektorów
tworzenie / edycja projektorów
kalibracja manualna
kalibracja obrazu na dodanych obiektach za pomocą narzędzia QuickCal
2.13. Mapowanie wyjść audio
obsługiwane pliki audio
wybór fizycznych wyjść
regulacja głośności na poszczególnych wyjściach
3. Pytania i odpowiedzi