Temat: LIGHT SCHOOL | Szkolenia Styczeń 2016
Zapraszamy Was na najbliższe szkolenia w Light School
Wszystkie szkolenia odbywają się w siedzibie firmy Prolight. Rejestracja na www.lightschool.pl
Bądź na bieżąco! Śledź facebooka.
12 stycznia - Podstawy Programowania
Podstawy programowania przygotują Cię z zakresu podstawowej wiedzy dotyczącej funkcjonowania systemów sterujących. Zapraszamy zarówno bardziej zaawansowanych użytkowników konsolet, którzy dzięki szkoleniu uporządkują sobie wiedzę, jak i kompletnie zielonych, którzy nie pracują jeszcze na żadnej z konsolet
Podstawowe punkty szkolenia:
Wstęp: 10 rzeczy, które musisz wiedzieć
#1.Znajomość urządzeń
#2.Podstawowa znajomość konsolety
#3.Patchowanie i adresowanie
#4.Światło w ruchu
#5.Pracowite dnie i zarwane noce
#6.Subtraktywna i addytywna synteza barw
#7.Tracking
#8.Chronić swoje dane
#9.Jak przyznawać się do błędu
#10.Gdzie szukać pomocy
1. Filozofia programowania
Operator konsolety jako ścieżka kariery
Syndrom hollywoodzki
Kreatywność i powtarzalność
Nauka programowania
2. Podstawowe koncepcje światła ruchomego
DMX-512
Biblioteka urządzenia
Tryb pracy urządzenia
Zmiana światła z czasem
Zmiana światła "na ostro"
Co potrafią parametry
Precedencja (HTP i LTP)
Tracking
3. Przygotowanie do programowania
Przygotowanie urządzeń
Konsoleta
Przygotowanie patchu
Cyfry, wszędzie cyfry
Grupy
Widoki
Szanuj swoją pracę
Szanuj pracę innych
4. Podstawy programowania
Znajomość urządzeń
Kanały prędkości
Kanały dimmerowe
Palety/Presety
5. Programowanie średniozaawansowane
Pamięci markujące
Pamięci blokujące
Generator efektów
Efekty intensywności
Stara szkoła: zwykły chase
Fan
Kolejność wyboru urządzeń
6. Programowanie zaawansowane
Wartości domyślne
Praca z wizualizatorem
Czas na timecode
MIDI to nie są czary
Inne sposoby automatyzacji spektaklu
7. Rodzaje programowania
Teatr repertuarowy
Trasy koncertowe
Telewizja
Festiwale muzyczne
Oświetlenie architektoniczne
8. Rozwiązywanie problemów
Najczęstsze problemy
Jak być przygotowanym
9. Relacja projektant - programista
10. Multimedia
Serwery i urządzenia projekcyjne
Programowanie światła cyfrowego
Praca z warstwami
Prowadzący Marcin Grządziel
Koszt szkolenia 190 złotych brutto
19-20 stycznia - WYSIWYG - poziom I
1. Wprowadzenie
Powitanie
Wprowadzenie do WYSIWYG
Wersje programu WYSIWYG
Wprowadzenie do szkolenia
2. Rozpoczynamy pracę z WYSIWYG
2.1. Ekran startowy:
Uruchomienie aplikacji - Kreator konfiguracji programu
Skróty
Menu / Pasek Menu
2.2. Interfejs Użytkownika
Przyciski trybów pracy
Pasek Menu
Opcje programu
Toolbars / Paski narzędzi
Shortcut bar / Obszar skrótów
Ruler / Linijka
Layout tabs / Zakładki układów
Status bar / Pasek stanu
3. Tryb CAD
3.1. Wprowadzenie do środowiska CAD Scale / Skala
Coordinate system and origin / System współrzędnych i pukt bazowy
Coordinate notation / Zapis współrzędnych
Metric vs. Imperial / Jednostki metryczne lub anglosaskie
Ruler Tool / Narzędzie linijka
The missing coordinate / Brakująca współrzędna
Command line / Linia komend
Plot types / Rodzaje widoków
Ortho / Tryb Orto
Snaps / Przyciąganie
Interactive mode / Tryb Interaktywny
3.2. Layers / Warstwy
Tworzenie
Usuwanie
Selection / Zaznaczanie warstw
Scenes / Sceny
3.2.1. Rysowanie obiektów, narzędzia CAD
CAD > Menu > Draw: CAD > Menu > Tools:
Line / Linia ? Break / Przerwij
Point / Punkt ? Convert / Konwertuj
Circle / Okrąg ? Divide / Podziel
Arc / Łuk ? Extrude / Wyciągnij
Text Label / Etykieta tekstowa ? Fillet / Zaokrąglij
Dimension / Wymiar ? Align / Wyrównaj
Surfaces / Powierzchnia ? Array / Rozmieść
Polygon / Wielokąt ? Distance / Zmierz
Riser / Prostopadłościan ? Boolean operations / Operacje logiczne
Cylinder / Walec ? Consolidate Mesh / Łączenie wielokątów
Sphere / Kula
Cone / Stożek
Pipe / Sztankiet
3.3. Narzędzia do edycji obiektów
Cycle session / Zaznaczanie obiektów
Undo, Redo / Cofnij, powtórz
Group, ungroup / Grupuj, rozgrupuj
Move / Przesuń
Nudging / Przesuń o zadaną wartość
Sending Back, Front / Przesuń na wierzch, na spód
Rotating / Obróć
Mirroring / Odbij
Modyfikacja kształtu obiektu
Object Properties / Właściwości obiektu
3.4. Importowanie projektów
Floorplans / Rzuty w pliku graficznym
SketchUp
Importowanie projektów DWG/DXF
Otwieranie projektów DWG/DXF
Merging / Łączenie dokumentów
Eksportowanie projektów do DWG/DXF
3.5. Pytania uczestników
Szkolenie poprowadzi Michał Fiodorow
Koszt 350 złotych brutto
26-27 Stycznia - Prawidłowa Eksploatacja urządzeń automatycznych
Zakres Szkolenia
1.Wprowadzenie
ogólne wprowadzanie do szkolenia
sprawy organizacyjne
2. Budowa i zasada działania urządzeń automatycznych
przestawienie schematów i rysunków technicznych urządzeń
omówienie budowy i działania urządzeń oświetlenia inteligentnego
tor światła
? urządzenia wyładowcze
? spoty ledowe
? washe ledowe
ogólnie: połączenia i funkcje urządzeń
poprawne użytkowanie
czego nie robić
samodzielny miesięczny przegląd?
przedmuchanie
czyszczenie optyki
sprawdzenie wentylatorów
sprawdzenie elektroniki i połączeń
4. Jak prawidłowo eksploatować urządzenia i dba? o bezawaryjną pracę
kiedy czyścić
jak czyścić
czym czyścić
czym smarować
na co zwracać szczególną? uwagę
Pytania i praca przy urządzeniach
5. Usterki i metody ich rozwiązywania
pierwsza diagnoza ? od czego zacząć?
pak prawidłowo zidentyfikować usterkę ?
jak szybko rozwiązać problem
rozwiązywanie / diagnozowanie podstawowych problemów
urządzenie przepala bezpieczniki
nie odpala lampy
nie działa pan / tilt
nie działają poszczególne funkcje
po jakimś czasie g?owa przestaje działać
wymiana gobo
6. Aktualizacja urządzeń i konsolet oświetleniowych
metody i sposoby aktualizacji urządzeń
dlaczego aktualizacja jest wa?na
7. Wymiana źródeł światła oraz adjustacja lamp
8. Jak prawidłowo testować urządzenia
Szkolenie poprowadzi Mateusz Oryl (serwis Prolight)
Koszt 350 złotych brutto!
Ostatnio edytowany przez PROLIGHT (2016-01-07 11:10:24)