Odp: Czy stare stloly sa juz zle...????
ogolne pojecie znam tylko do czego to moge podlaczyc do glowic, dimmerow do mixera... poprostu po chlopsku niech ktos mi to wyjasni....????
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Główna » Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight » Sterowanie » Czy stare stloly sa juz zle...????
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ogolne pojecie znam tylko do czego to moge podlaczyc do glowic, dimmerow do mixera... poprostu po chlopsku niech ktos mi to wyjasni....????
Podejrzewam że możesz o tym przeczytać w instrukcji konkretnego stołu... Generalnie chodzi o to, że możesz podłączyć jakiś kontroler midi (jakiś klawisz z wyjściem midi na przykład) i za pośrednictwem komunikatów wywoływać np. zapisane sceny, playbacki czy na co tam stół pozwala... Zajrzyj do instrukcji stołów - tam wszystko powinno być opisane
MIDI nie jest sposobem sterowania światłami z konsolety. Od tego jest DMX.
MIDI w konsoletach jest przeznaczone do współpracy konsolety z urządzeniami MIDI, zwykle celem synchronizacji. Były też kombinacje z łączeniem dwóch konsolet przez MIDI, ale ethernet szybko to wyparł.
Zależnie od konsolety (i jej wersji oprogramowania) może to być na przykład uruchamianie makr, "przyciśnięcie" określonych klawiszy odtwarzania, odbiór kodu czasowego (MTC)... Sekwencer może mieć obok zapisu melodii także trochę nut, na które reaguje konsoleta.
Bardziej rozwinięta wersja to system, w którym sekwencer MIDI i konsoleta DMX słucha się przy odtwarzaniu generatora kodu czasowego MTC. Obydwa urządzenia mają wtedy swoje własne programy na te same przedziały czasu.
... i wtedy mamy perfekcyjną synchronizację muzyki ze światłem.
Też nie do końca wiem jak to ugryżć
chwilowo oczywiście.
Ostatnio edytowany przez jacekplacek (2008-09-28 00:46:11)
a moze lepiej w time code ?
Ooo... a to jest z kolei temat który mnie ciekawi... W jaki sposób można to zrobić poprzez właśnie time code przy założeniu że muzycy na scenie grają na żywo? Klika się im puszcza i muszą się go trzymać, czy ma się nadzieję że się nigdzie nie obsuną, czy jak to jest?
tylko z KLIKIEM i z dodatkowymi trac-ami np z fostexa...
Jest jedna rzecz... jesli jest klik dla calego zespolu to napewno tez jest coś jeszcze... i wtedy warto sie pobawic...
U mnie juz teraz wszystkie utwory sa z wielosladem i z niego moge pobrac time... ale na zywo to co innego
Aha... tak też właśnie podejrzewałem - dzięki.
a odnosnie tego MIDI. podlanczam to ma pod klawisz ale z kad mam wiedziec ze np jest zespol ktory gra na zywo i nagle maja jakas wstawke (solowke) np gra gitarzysta, to przeciez gitara nie ma wejscia MIDI, ewentualnie mozna bylo by podlaczyc pod klawisz bo przestaje grac czy gra przewarznie wtedy glugie akordy i aby w tym czasie wszystkie glowice skierowaly sie na gitarzyste a reszta sceny wygasa, to jest takie cos mozliwe...??? ale pytanie tez brzmi co bedzie jak podczas gry na zywo klawiszowiec bedzie gral akordy te same co w solowce gitarzysty i jak to zrobic aby wowczas swiatla nie zachowaly sie tak jak opisywalem wczesniej...??? mozna to jakos oddzielic...????
Widzę w tym trochę postawienia sprawy na głowie. Jak zespół gra z ręki i synchronizują się przez kiwanie głowami, to nie bardzo widzę miejsca dla synchronizacji przez MIDI. Jeśli sekwencer MIDI dyktuje przynajmniej część podkładu muzycznego to wtedy widzę sens dla takiej synchronizacji.
Do grania na żywo widzę zastosowanie dla króciutkich programików z jakimiś akcentami, lub makr czasowych. Jednym przyciskiem makra można uruchomić jakąś sekwencję efektów i przejść akcentujących, które wcześniej się nagrało i doszlifowało w edytorze.
Można też pobawić się w jedno i drugie. Konsolety (przynajmniej Vector i GrandMA wedle mojego rozeznania) wcale nie blokują możliwości zabawy odtwarzaniem podczas odgrywania przedstawień zapisanych w kodzie czasowym. Odtwarzanie może sobie iść, a jak coś trzeba ręcznie doakcentować, to można mieć przygotowane jakieś akcenty na Flashach z wyższymi priorytetami jak playbacki użyte do kodu czasowego.
A gdyby podpiąć dźwięk do grandMA i użyc detekcji rytmu do sterowania chaserami... i mogą sobie odstawiać solówki gitarowe a oświetleniowec makrami może wybierać które chasery i efekty bedą użyte do reakcji na brzęczenie...
Ostatnio edytowany przez KacperP (2008-09-29 21:28:15)
witam wszystkich ... znajomych przede wszystkim ( krzyżaka i kacprap )
pewnie zaskoczę kilka osób ale posiedziałem sobie nad problemem niedrogiego winga do MA onPC i cóż mogę napisać - działa jak mażenie ( zważywszy że sam se zrobiłem )
Szczegółowy opisik :
można ruszać faderami ( łącznie 20 które obsługuje na raz onPC - nie licząc stron )
można kręcić sobie encoderami
włączać executory, przełączać strony i robić niemalże wszystko co na zwykłej 'Babci' w dodatku niewielkim kosztem ...
jedyną wadą ( ale do pominięcia ) jest brak możliwości użycia funkcji FLASH w executorach
nie będę rozpisywał się za dużo bo nie chcę zdradzić swej małej , ale jakże cennej tajemnicy
a że zbieram teraz na 2port noda .....
w każdym razie myślę że nie jednego sceptyka zaskoczyłem teraz i to bardzo
a najweselsza informacja - za winga obsługującego 20 faderów i całą tą resztę ( faderki na motorkach żeby było weselej ) trzeba wydać max 2600zł
co Wy na to ???
hmm jestes ciekaw dalszego rozwoju sprawy , ja czekam na tanii dobry polski wynalazek cos by grandMa onPC chodzila bez 2 porta;) ponoc Polak potrafi , co widac na przykladzie powyzej planujesz otworzenie produkcji lub zdradzenie wiecej ilosci szczegolow?????
zastanawiałem się nad tym - faktem jest że najważniejszą częścią tego wszystkiego jest program który został do tego napisany - resztę mało zaawansowany elektronik jest w stanie sam zrobić .
Jak będzie zapotrzebowanie to myślę że da się coś pokombinować z kilkoma egzemplarzami
... a co do 2 port noda jak nazbieram na niego to być może uda się coś tańszego zrobić ...
to stol zbudowales sam ( suwaki encondery ) czy chodzi bardziej o sam sorf ???
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.029 sekund, wykonano 10 zapytań ]