Odp: taniej taniej coraz lepiej.
Hooj Beamy trafił no i set perkusyjny. To już wiemy gdzie słać oferty
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Hooj Beamy trafił no i set perkusyjny. To już wiemy gdzie słać oferty
eee...
niewiarygodne to wprost.
obejrzałem sobie powiązane filmy z tej imprezy
i mam kilka uwag
znaczy tak:
dach z kraty circa 60x40 bok circa 10 m przód circa 12 m słupy chyba 30x30 ale jakieś dziwne wózki jakby od innej konstrukcji (wyraźnie od krat 40x40 albo nawet 30x30)
tylna belka to raptem 4x(chyba 301) i 6x(chyba 700) a ma wyraźne ugięcie ??? (moim zdaniem to wina mocowania krat do wózków na dwie śruby)
elka (kalenica znaczy) coś jakby 30x30
ciekawe jaka jest wytrzymałość tej konstrukcji?
kontrowanie dachu na jeden odkos na słupie jest ostatnio modne ale co do cholery stabilizuje niby ruch góry dachu na boki?
backstage to już można zgnieść? (no jak zgniatają perkusję to może nieco głupie pytanie)
...
wieże pod nagłośnienie z rotaxa 2,57 tak na oko i chyba 8 m wysokie - znaczy ok - bo instrukcja Altradu powiada że stosunek najwęższego boku takiej wolno stojącej wieży do jej wysokości musi być max 3 czyli że 8 metrowe wieże to maksimum ( to już stosunek 3,1 ale wiadomo że dodatkowo stabilizuje to ciężar nagłośnienia)
słupy przednie widzę stabilizowane do tych wież - dobra to myśl ale coś długie te rury i moim zdaniem przydałyby się po dwie na słupa jednak skoro prześwit jest 4,5 m to na 2,5 i 3 m - wtedy faktycznie nieco przód ustabilizują - pojedyncze mogą jedynie przesunąć wieże razem z kładącym się dachem albo co gorzej przewrócić również i wieże (są w połowie ich wysokości i pod ich środkiem ciężkości)
odciągów tylnych nie widzę ale coś czuję że po jednym góra na słup tak jak z przodu - a to niedopuszczalne przy wolno stojącym dachu a koperty z lin stalowych też nie widzę tylko pojedyncze pasy udające że trzymają kotarę - to mało daje kotarom a dachowi całkiem nic
...
co do podłogi to cóż nie widzę jej od spodu to się nie wypowiem
...
propos tej kraty trójkatnej to skręca się takową zawsze drabinką do dołu a nie jak wyjdzie!
statywy mają trójnogi jako podstawę ustawione były zaś tak <-----< a powinny być tak >----<
prawy był ze 30 cm wyżej podniesiony
i jako żywo nie powiedziałbym że mają udźwig po 80 kg (a tyle powinny mieć co najmniej)
na skutek nierównomiernego obciążenia prawy był obciążony circa 75kg a lewy poniżej 70 kg
tak w ogóle to należy się starać by nie robić takich ugięć kraty na raptem 6 jej metrach
w tym celu statywy trzeba było dać bliżej do środka o cały jeden trójkat albo i o półtora i wtedy dać po głowicy na zewnętrznej statywów
beam to 20 kg czyli 120 kg na kracie a wytrzymałość tej kraty (poprawnie skręconej) na 6 metrach przy 4 punktach to circa 200 kg na punkt (tak na oko circa połowa tego co ma X30D Prolyte lub Trisystem 250 Alspawu) z tym że oczywiście te dwie głowice w środku to trzeba by liczyć jako jeden punkt (bo są bardzo blisko) z pobieżnych wyliczeń wychodzi że obciążono kratę w jakichś 60% do 80%
sporo ale przecie wciąż bezpiecznie
więc czemu się wypieprzyły?
a do tego tak wolno i w stronę lewego przodu sceny?
no cóż prawy statyw nie był w tym kierunku podparty i lewy też nie - ergo wina ustawienia statywów
nie <----< a tak >----< trzeba było...
ewentualnie dodatkowo stabilizować je pasami do tylnych słupów
albo od razu dać stabilne czworonogi o udźwigu po 100 kg
...
tajniej to chyba nie było po prostu więcej myśleć trzeba a mniej się spieszyć
...
nie znęcam się wcale tylko sobie analizuję jak każdą katastrofę żeby tak samo nie spierd... kiedyś
to nam Moritor referat do....ał
przyznaję ciekawa analiza
Ostatnio edytowany przez Mikey (2012-06-14 13:52:44)
Najłatwiej było by na wyciągarkach przymocować do górnej kraty albo druga opcja. Postawić AB na case'ach i po temacie.
ostatnio wszystko liczę a statywy mnie straszą szczególnie...
ech
Te statywy co oni mają są dość stabilne, ale jak zauważył kolega Moritor były one źle ustawione i źle ustawione i moim zdaniem to była główna przyczyna tego. Z tego co wiem to był mocny podmuch wiatru, który przyjęła na siebie siatka sceny, a ta
Nawet beamy się odpięły od kraty Chyba nie zakręcili hrów
W standardzie siatka przyłapana na pare gumek rozciąga się, zawiewa do połowy sceny i przewraca wszystko co na swej drodze spotka, u góry przymocowany kawałek pasa żeby nie głów w tilcie nie ruszała na siłę. Problem 90% tanich polskich scen spawanych w garażu (już nie mówiąc o tym, że siatka ma taką przepuszczalność, że jak pada i zacina to cała scena jest mokra). Skoro ciężko jest utrzymać taką siatkę dwóm osobom przy mocniejszym wietrze, to co za problem przewrócić dwa statywiki gdzie środek ciężkości umieszczony mamy bardzo wysoko.
Odchodząc od tematu samego wypadku - kolega Moritor wyżej bardzo trafnie zobrazował sytuację 6x700 i pare 301 to bez problemu wytrzymuje dobra krata 30x30, a jak taka ma z tym problem, to coś tu jest ogólnie nie tak.
Po za tym na pierwszy rzut oka wygląda amatorsko, jakaś krata tri, krzywo powieszone pare BEAMow, zwisajace kable etc.
Tekst "Wyjebała się krata" bezcenny:D. Dobrze, żę nikomu nic się nie stało, ale może w końcu ludzie się powoli zaczną uczyć, że jak jest najtaniej to wcale nie najlepiej i że pewne rzeczy powinni robić ludzie, którzy mają na ten temat chociaż trochę wiedzy:).
brak doświadczenia i zapobiegania kadry która była a raczej brała udział w sztuce - znaczy się kilka osób które coś tam w życiu postawiło. .. nie licząc nocnych namiotów.
te statywy nadają się na festyny lub wesela małe skromne firmówki...
krata tri skręcona jak leci...
a co tam - mydlę że to powinno się skończyć w sądzie i tyle ! jako zagrożenie życia...
przewracająca krata tak się ustawiła, że perkusista zmieścił się między dwoma głowami a i tak od jednej z nich oberwał...
Piszą, że mają profesjonalne zadaszenie - like it.
Dach w prześwicie 4,5m wysokości... jeszcze odjąć ten baner o wysokości prawie 1m:)
Gdzie tu świecić? Ciągle "w ryj"?
jaka firma taka strona z ortami
coś jeszcze zauważyła moja lepsza połówka ;-)
mianowicie trójkątna belka ma na dole dwie rury a wszystkie beamy były zawieszone na przedniej
to było jakby zaproszenie do wywalenia się konstrukcji bo przesuwało środek ciężkości do przodu
a można było bez specjalnego problemu dać 2 i 5 beam na tylną rurę zawsze to trochę by cofnęło śr. ciężkości pod kratę
jak się wiesza na związanej kracie dachu to wiadomo że ona się nie ruszy ale krata na statywach to jednak inna rzecz i warto pomyśleć nad tym gdzie się ją ciągnie
...
się wczoraj naoglądałem i dziś mi się te Kęty śniły ;-)
te 4,5 metra prześwitu to konsekwencja mało ustabilizowanej konstrukcji
obniża się środek ciężkości dachu - słusznie
ale jak się zastanowić to jak powieje to i tak to da w sumie niewiele a niski dach zmiecie kratą wszystko ze sceny w razie wypadku
a trzeba też myśleć gdzie w razie co nie daj Bóg cały złom może upaść
było też kilka innych wpadek, czego na filmie nie widać...ale chyba nie będe szargał i tak zniszczonej reputacji firmy AGM
"Firma" to pewne uproszenie, takie z tych co się potrafią mścić, bo za takimi rzeczami są konkretne osoby.
O wpadkach lepiej pamiętać i mówić, ale akcentować głównie zagrożenia i rezultaty, oraz jak temu zapobiegać. Samo wytknięcie palcem "firmy" i późniejsze "szkoda gadać" itp. da efekt typu "historia nas uczy że historia nikogo niczego nie nauczyła".
Trzeba będzie takie rzeczy pokazywać jak ktoś zechce przyoszczędzić na statywie, lub kapela będzie domagała się usunięcia nóg statywów "bo brzydko wyglądają".
Ja widywałem i słyszałem różne rzeczy. Przykładowo "haki? głowę przecież dałoby się na samej lince (bezpieczeństwa) powiesić".
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 11 zapytań ]