Temat: Biblioteka do pixelbara

Słuchajcie mam avo experta ( nie na Tytanie ), Potrzebuje wbić do niego 0k. 100 pixelbarów, każdy na oddzielnym adresie. Teraz kwestia, czy macie pomysł jak wbić taką ilość ( jeden pixelbar zajmuje 13 kanałów ) do stołu nie mając bibliotek ( avolites nie wyprodukował takowych ). mniejsze ilości zawsze wbijam jako dimmery ale jedno urządzenie zajmuje wtedu 13 faderów

2

Odp: Biblioteka do pixelbara

1. ale na pewno jest biblioteka do urzadzenia gdzie masz 3 kanaly RGB...nic Ci nie pozostaje innego tylko znalezc taką...może być nawet do jakiegos urzadzenia innego producenta, oby mialo tylko 3 kanaly RGB.

2. na pearl expercie masz 4 strony po 60 urzadzen...czyli razem moze obsluzyc 240 urzadzen max 17 kanałowych na raz...
nie pozostaje Ci nic innego jak wklepywać...wklepywać i jeszcze raz wklepywać...

chyba ze ktos ma lepsza koncepcje...;p

PS: w MA by było dużo łatwiej smile pozdrawiam

3

Odp: Biblioteka do pixelbara

napisałeś żee jest biblioteka do urządzenia 3 kanalowego - ok.  ale ja potrzebuje korzystać ze wszystkich 13 big_smile

Odp: Biblioteka do pixelbara

Jeśli to pixelbary o których myślę to na pierwszym kanale masz makra - skorzystacie z nich? Jankowi chyba chodziło o to że dzielisz urządzenie na mniejsze urządzenia.
Przykład:
Pixelbary Xeos mają 13 kanałów. Na pierwszym makro, na 2-4 RGB dla całości, na kolejnych 9-ciu RGB dla każdej z trzech sekcji. Wykorzystujesz przy adresowaniu bibliotekę RGB dla każdej sekcji jako osobnego urządzenia. (możesz też tylko dla RGB całości ale nie masz trzech sekcji na każdym). Masz wtedy 300 urządzeń po 3 kanały i radosne ograniczenie do 240 urządzeń, o którym jest powyżej trochę ci bruździ.
Tak czy inaczej wklepywania i patchowania cała masa.

5

Odp: Biblioteka do pixelbara

ok. uwtierdziliście mnie w przekonaniu że nie ma lepszego spossobu na spatchowanie tego jak po prostu zapełnić całe miejsce na stole ( nie mam na myśli linii dmx)

6

Odp: Biblioteka do pixelbara

nie da sie tych ledów ustawić tak, żeby pracowały w trybie 3 kanałowym RGB ? znaczy po prostu każdy piksel =RGB, bez żadnych dimmerów, kanałów efektowych itp  ? co to ? xeos ? ;p jeśli tak to współczucia...:)

7

Odp: Biblioteka do pixelbara

nie nie da sie hmm U mnie w w Pilocie też miałem ten problem i musiałem stworzyć nie jeden plik, gdzie urządzenie miało 13 kanałów, a 4 pliki gdzie miałem odpowiednio 1-4 kanały, 2-3 kanały, 3-3 kanały i czwarty plik też 3 kanały.. potem odpowiedni patching i gra smile tylko masakrycznie sporo wklepywania jest przy tym hmm

HANS - DZIKUS - jeden i ten sam człowiek :)

8

Odp: Biblioteka do pixelbara

Janek napisał/a:

? co to ? xeos ? ;p jeśli tak to współczucia...:)

Umotywuj dlaczego...

9

Odp: Biblioteka do pixelbara

dla mnie tragedią sa urządzenia LED ktorych nie da sie ustawic w tryb RGB...czyli jeden piksel = 3 kanaly...sory ale dla mnie to podstawa...moga sobie swiecic najpiekniej na swiecie...ale powinna byc mozliwosc pracy w trybie 3 kanalowym. ewentualnie...RGB + dimmer. To bardzo ułatwia prace na konsolecie...szczególnie jesli chcesz zrobic cos bardziej kreatywnego niz korzystac z przecudnych gotowców jakie serwują nam producenci w urzadzeniach LED. Zzwracam na to uwage gdyz nie mowimy tutaj o rurkach albo parach ledowych ktore w klubie moga robic obojetnie co, tylko o zaawansowanej instalacji, ktora wymaga dobrej konfiguracji konsolety tak aby wszystko działało sprawnie. Do podświetlania ścian i scenografii oczywiscie xeos jest cudowny (mowie tu cena-jakosc). Natomiast jak przychodzi wyswietlic napis, albo proste wideo to robią sie schody bo trzeba omijać kanały...na przyklad xeos stripeled 400 ma na 1 kanale efekty, potem dimmer, potem RGB po calosci i potem kazde oczko osobno RGB...co zajmuje Ci łącznie 17 kanałów...a jakby tak zrobic kazde oczko osobno RGB to wtedy zajmowal by Ci 12 kanalow i nie trzeba by omijac efektowych kanalow tj: efekt, speed, strobo itd...

10

Odp: Biblioteka do pixelbara

wiesz ja do konsolety wklepuje sobie tylko 3 kanały rgb dotyczące każdego segmentu, oczywiście im więcej możliwości ustawienia tym lepiej ale akurat to, że trzeba ominąć kilka kanałów nie jest jakąś tragedią, szczególnie że świecą naprawdę ok patrząc na ten przedział cenowy. Mi zdecydowanie bardziej brakuje w nich podzielności na większą ilość segmentów jak np. w JTE Pixeline.

11

Odp: Biblioteka do pixelbara

no wlasnie dziwie sie bo nawet w FL mozna ustawic na RGB...i konfiguracja jest o wiele bardziej przyjemna smile

12

Odp: Biblioteka do pixelbara

Można ale porównując mieszanie kolorów między FL a xeosem to wiadomo że xeos lepiej

13

Odp: Biblioteka do pixelbara

Witam.
Czy ktoś próbował robić efekty na panelach fl w trybie 28 kanałowym z urządzeniem RGB lub czy mógł by to sprawdzić na szybko ktoś w firmie - dopiero będę maił okazje w piątek wieczorem??  opcja nap. generatora efektów cmy z perły bądź dimmer

plik
http://www.avolitesdownload.com/Persona … sdisk2.exe

podaje kod:

; "Generic RGB LTP Personality", 3 DMX channels, filename :JTPPAR66.r20
;  Copyright ? Avolites Ltd. 2008
;
;   Date      By            Description
;   06-08-02  D.Shelton     Created
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE  Gen_RGB_LTP                                    3 DMX channels
NAME "Generic" "Generic RGB"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE    1    3    M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR    1   0    0
;       |   |   |
;       |   |   |_______ maximum tilt movement (in degrees)
;       |   |___________ maximum pan movement (in degrees)
;       |_______________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
;    +,-,*,/,(,) basic arithmatic
;   % means remainder after divide
;    & means logical AND
;    | means logical OR 
;    R means reverse the bits of the curernt result (operates on a byte)
;    ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
;    > means shift to the right
;    < shift to the left
;    r followed by number means get the value of that parameter 
;    d DMX address
;    n Fixture name, a 0 terminated character string
;    h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle  %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX     %03d"d
""
""
""
""
""
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=510
;
; DMX number must be divisible by this    
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
;    s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, BCD=Color Mix, E=Pan, F=Tilt, 
;         G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate, L=Focus,
;         M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom, 
;         R=Effect_Rotate, S=Frost, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lolight level of this channel
;
DMX
10  1   L   1  100  1N  T  1  "Red"     255   -1   -1
9  61   L   2  100  1N  U  1  "Green"   255   -1   -1
10 61   L   3  100  1N  V  1  "Blue"    255   -1   -1
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Text to be displayed when the Instrument is selected for Patching
;
TEXT
  Generic RGB LTP
Bank    Faders
   Bottom   Top
---------------------
 1 --       --
 2 --       --
 3 --       --
 4 --       --
 5 --       --
 6 --       --
 7 --       --
 8 --       --
 9 --      Green
10 Red     Blue

INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture 
Select or Swop button 
to make the patch.
END

ATTR
END

;----------------------------------------------------------------------------
; Tables
; Positions


PFTABLE "RGB Col" 4   1   2   3   
"White"            1  ff ff ff
"Red"              2  ff 00 00
"Green"            3  00 ff 00
"Blue"             4  00 00 ff
"Magenta"          5  ff 00 ff
"Cyan"             6  00 ff ff
"Yellow"           7  ff ff 00
"Black"            8  00 00 00 
"Gold"             9  d9 d9 19
"Orange"          10  ff 7f 00
"Purple"          11  99 32 cd
"Dk Turqu"        12  70 93 db
"Wood"            13  85 5e 42
"GrenYelow"       14  93 db 70
"LtGreen"         15  32 ce a6
"Blue"            16  4d 4d ff
"Pink"            17  ff 6e c7
"OranRed"         18  ff 24 00
"SpicyPink"       19  ff 1c ae
"Green"           20  00 ff 7f
PFEND

Ostatnio edytowany przez vandj (2011-01-03 16:19:27)

14

Odp: Biblioteka do pixelbara

slużę pomocą w pisaniu bibliotek big_smile