Temat: Martin mac 500 instrukcja serwisowa
Witam.
Potrzebuję instrukcję serwisową do mac 500. Posiada ktoś może?
Będę się czuł zobowiązany
grusus at gmail.com
Pozdrawiam
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Główna » Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight » Serwis oświetlenia scenicznego » Martin mac 500 instrukcja serwisowa
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam.
Potrzebuję instrukcję serwisową do mac 500. Posiada ktoś może?
Będę się czuł zobowiązany
grusus at gmail.com
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi Ci o błędy to są w instrukcji obsługi...
Wiem:).
Chodzi mi o kalibrację skoku tarczy z gobosami obrotowymi.
Pozycję początkową juz ustawiłem ale jest tak jakby za mały skok kolejne gobosy nachodzą coraz mniej.
Głowa jest wyczyszczona i zaaplikowane ma smarowidło tam gdzie być powinno. Nie jest to kwestia oporów czy krokowca bo to podmieniałem z innej sprawnej.
Pozdrawiam
Jak Ci się nie schodzą gobosy jak w pozostałych głowach sprawdź opcje Cal.
Ustaw taka sama dla wszystkich głow.
Cal ibrat io n (CAL)
The calibration menu allows you to adjust the effects to achieve total uniformity between fixtures: it is not a substitute
for mechanical adjustment. Select dimmer/shutter (d OF), color wheels (C1OF, C2OF), rotating-gobo wheel
(RGOF), fixed-gobo wheel (FGOF), or focus (FOOF) and adjust the effect?s offset with the arrow keys. Offsets are
adjustable from 1 to 255 for all effects except the fixed-gobo wheel, which is adjustable from 127 to 129. Press
[ENTER] to save the calibration.
To nie jest problem kalibracji miedzy głowami(ta opcje znam i uzywam) Problem polega na tym ze jak gobosy przeskakują to krokowiec za mało obraca tarczą. Kalibracja dla gobo obrotowego w menu CAL jest tylko od 127-129.
Chodzi tutaj stricte o skalibrowanie tarczy gobo obrotowego. ( pozostałe działają dobrze) Chodzi o ustawienie kroków dla silnika pomiędzy poszczególnymi pozycjami.
od zera staruje Ci dobrze, dochodzi do pewnego momentu i się gubi z innymi czy staje i dalej nie chce iść?>??
w pers było coś z gobo mode, nie pamietam już czy to było do stat. czy roto.
jak masz 2 głowy w tym jedna sprawna odpal je na tych samych adresach i sprawdź gdzie wypada ten punkt dostosuj go w tej co się ta funkcja wysypała.
otwarty jest OK. Potem jak ide po gobosach:
wchodzi pierwszy jest przesunięcie "x" w stosunku do środka
wchodzi drugi jest przesunięcie "2x"
na trzecim "3x:
na ostatnim już wypada tak ze jest tylko 3/4 gobosa.
Przesunięcie jest równomierne ale dodaje sie im wyższy jest numer gobo na tarczy.
Generalnie reszta głów chodzi ok.
Sprawdzałem tą głowę i po dmx dostaje taka sama wartość jak stół wysyła. Problem jest również przy sterowaniu z manuala.
Instrukcja serwisowa dałaby odpowiedź na pytanie jak skalibrować krok.
Jeśli jest tu ktoś z LTT pisałm do Was na maila serwisowego - bez odzewu.
Zależy mi na tej instrukcji bardzo.
Z góry dzieki wszystkim za pomoc
Zaraz o ile pamiętam tam jest jeden magnetyk. Skoro punkt 0 jest ok. I lecisz 1 gobo jest ok a następne gobo już w 1/4 wysypane ... a możesz driver przełożyć z dobrej głowy, sprawdziłeś przewody?? sprawdź czy silnik się mocno opiera przy ręcznym (na siłę ) przesunięciu?
Ps. Ale od 0 do 1 możesz zmieniać u nic się nie gubi?
01.01.012.01.0123.01234... i się wysypuje?
wracając do kalib to:
Menu kalibracji pozwala na uzyskanie jednorodności efektów przy pracy wielu urządzeń jednocześnie: nie jest
jednak substytut ustawienia mechanicznego. Kalibracja polega na na wybraniu parametru (efektu) ? przesłona
(d OF), tarcze kolorów (C1OF,C2OF), tarcz gobo obrotowych (RGOF) lub statycznych (FGOF) ? i podaniu
przesunięcia, które zawiera się dla gobo statycznego w przedziale 127 ? 129, a dla pozostałych parametrów
przyjmuje wartości 1 ? 255. Naciśnięcie [ENTER] zachowuje ustawienia.
wiec roto nie jest w pełnym przedziale
Ostatnio edytowany przez vandj (2011-03-22 23:02:42)
Generalnie tak:
Sensor magnetyczny jest na obrocie goba a nie tarczy ( Ta jest ograniczana mechanicznie)driver dobry przewody sprawne, silnik sie opiera tak samo jak w sprawnych egzemplarzach. Pozycję początkową ustawia się ogranicznikiem mechanicznym, resetujesz głowę i jest OK. Problem jest natomiast w tym że krokowiec robi za mało kroków podczas przewijania tarczy. robi tak jakby 1 krok( przesunięcie) za mało które się sumuje przy kolejnych gobach. Reasumując.
poz pocz - ok
gobo 1 prawie dobrze.
gobo2 lekkie przesunięcie
gobo3 troche większe przesunięcie niz w przypadku gobo 2
.
.
.
ostatnie gobo widac tylko w 3/4 jak sie te przesunięcia posumują
Ja to widze tak jak możesz sobie na stole programując zapisać konkretną pozycję np tarczy kolorów aby miec ten konkretny kolor, tak ta głowa ma wprogramowane na stałe pozycje tarczy gobo które się rozjechały i trzeba to wprowadzić. Pytanie jak?
Pozdrawiam
ok rozebrałem...
punktem 0 jest (od frontu jak patrzysz na soczewkę ) wysunięty wałek z blokada zaciskaną imbusami. weź znajdź punkt w 1000% wycentrowany czyli 0, i daj tą długa śrubę do blokady i dokręć wtedy podczas resetu śruba dochodzi do hamulca (punkt 0) i tam zostaje. drugi czujnik do roto masz na gobosach a dokładnie na trybiku od silnika nienapędzającego goba ... on powinien sam sie ustawić.
właśnie ostawiałem 500 tke i działa
wstawię fotki wieczorem
Witam.
Tą czynność wykonałem zanim w ogole napisałem pierwszego posta w tym temacie Generalnie troche głów już w życiu przerobiłem od kuchni i mniej wiecej wiem jak pewne rzeczy wykonać. Problem w tym że niektóre rzeczy wymagają wiedzy zawartej w instrukcjach serwisowych. Stąd moja prośba o taką instrukcję. Nawet do chińczyków udawało mi się taką zdobyć a tu kurde do martina nikt nie chce dać:-)
Jak by rozdawali instrukcje serwisowe to po co serwisy ??
Bo mimo wszystko nie każdy jest w stanie zrozumieć instrukcję serwisową już nie mówiąc o naprawie czegokolwiek.
Ja mam problem z statycznym gobo i tarcza kolorów *jeden obwód czujników" po starcie głowy jedna i druga tarcza obraca się równocześnie w tym samym kierunku i z ta sama prędkością *pozostałe funkcje nie resetują się ... po odłączeniu czujników robi się prawidłowy restart... czyli rusza pan, tilt, roto bobo itd itp. ale te dwie tarcze stoją w bezruchu.
w drugiej odkleił się magnes od tarczy i gdzieś się zapodział. idzie dostać??? mam zamiennik z innej głowy ale jest delikatnie słabszy - jest to wyczuwalne...
w trzeciej padło roto gobo - błąd przy kalibracji już opanowałem..
Ostatnio edytowany przez vandj (2011-03-24 23:16:59)
w drugiej odkleił się magnez od tarczy i gdzieś się zapodział
magneS magnez to taki pierwiastek ;P
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.029 sekund, wykonano 10 zapytań ]