Temat: Grand Ma 3D

Potrzebuję zaprogramować show w GrandMa 3D i chciałbym stworzyć sobie jakiś tam niewielki set.
Mam pytanie dotyczące rozmieszczania urządzeń i kraty. W jaki sposób najłatwiej stworzyć bramkę z kraty i przymocować do niej urządzenia (mowa o programie rzecz jasna)? Wiem, że jest opcja duplicate pozwalająca na szybkie stworzenie kilku (nastu) takich samych urządzeń, a także funkcja arrangment. Gdy mamy jednak kółko z kraty, bramkę, cokolwiek to czy jedynym wyjściem na umieszczenie urządzeń na konstrukcji jest przesuwanie na zasadzie "na oko" czy można w jakiś magiczny sposób zautomatyzować ten proces?

pozdrawiam,

ŁK

2

Odp: Grand Ma 3D

Ja osobiście urządzenia dodaje w sterowniku, rozmieszczam a potem w 3d tylko kraty, scenegrafie itp. Tak to jest generalnie wymyślone, a w stole możesz urządzenia rozmieścić jak chcesz (opcja aline, arange in circle,matrix), wychodzi ładnie i równo:)

Odp: Grand Ma 3D

jak rozumiem w widoku stage w on pc ? A jak rozmieszczasz kratę, dekor itp. to dopasowujesz je do rozmieszczonych urządzeń na oko?

4

Odp: Grand Ma 3D

Tak w widoku stage, nie na oko bo wiem jakie są wartości x y z urządzeń i do tego dostosowuje kraty, scenografie itd. Generalnie fajną opcją jest Import enviorment, można zimportować sobie wcześniej zrobione konstrukcje itp.

5

Odp: Grand Ma 3D

Trochę się powtarzam, ale podkreślę znowu, że grandMA 3D nie służy do programowania show, ale jest elementem systemu grandMA, który to programowanie ułatwia. W dużym skrócie spełnia on rolę okna Stage w wersji "Hiper Super" oraz dodatkowego backupu danych przedstawienia (przechowuje wszystkie dane sesji, ale nie może być użyty jako konsoleta zapasowa).

Dodając "urządzenie" w grandMA 3D wstawiamy tylko model, sam "garnitur", który normalnie służy do "przebierania" urządzeń wstawionych z konsolety.
Tak więc: urządzenia tylko z konsolety, a dopiero potem opcjonalne "przebieranki".
W samej grandMA 3D dodaje się elementy scenograficzne jak krata itp.
Nie ma żadnych funkcji asystujących przy ręcznym łączeniu elementów konstrukcji/scenografii, ale dla wysokiej precyzji można sobie wpisywać liczbowo pozycję, wymiary itd. we właściwościach elementu.
Jeśli to są równomierne układy, to funkcja Arrangement w 3D jest akurat. Wygodniej się używa tej w 3D jak w konsolecie.
Rozmieszczenie wstawionych już urządzeń również lepiej robić w grandMA 3D.
Można też tworzyć grupy, a w oknie Assets widać te zależności i grupowanie.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2010-03-28 13:25:27)

6

Odp: Grand Ma 3D

Z innej beczki czy jest jakiś "patent" żeby zrobić rzuty 2D spod kąta a nie tylko front top i rear. Chciałbym ustawić sobie kąt ustawienia kamery:)

7

Odp: Grand Ma 3D

Nie ma takich rzutów izometrycznych.
Kąt ustawienia kamery? Jeśli chodzi o szerokość kątową widoku, to trzeba wybrać kamerę w zakładce "Assets", a w oknie właściwości jest komórka "Field of view" w której to się ustawia.

8

Odp: Grand Ma 3D

chodziło mi o kąt w rzutach izometrycznych