Temat: pierwsze kroki

Witam serdecznie

więc okazuje się że Vectora PC można zastosować jako konsoletę na PC bez większych ograniczeń (1x512)
zkonwerterem "Made by DAB System"

i od razu nasuwają się pytania.
jest tutorial video i wszystko fajnie ale...

był on robiony chyba na starszej wersji Vectora bo nie wszystko wygląda i działa tak samo np.:

tworzenie Que

ustawiamy wartości dajemy -> store -> Que -> select

tworzy się Qlist1 a w nim Que1

ustawiamy kolejne wartości i dajemy Strore+
i wg. instrukcji powinien zostać utworzyny Que2
natomiast tworzy się kolejne Qlist o nr.2 (Qlist2)

to jak utworzyć kolejne Que ???
jak nawigować pomiędzy Qlist?
jak zarządzać Que i Qlist? przenosić, zmieniać kolejność Que, usuwaćQue i Qlist ??????

Kolejna walka z kolejnym stolikiem, ale muszę powiedzieć że VEctor wygląda bardzo obiecująco smile

2

Odp: pierwsze kroki

Zacznijmy od tego że jest w Vectorze 201 playbacków, a każdy z nich może odtwarzać jakąś QListę.
100 playbacków suwakowych, 100 jednoklawiszowych i jeden A/B dwusuwakowy.

Pierwsza podstawowa rzecz: jest w Vectorze taka "instytucja" jak "Master Playback". To taki "główny", "domyślny" playback, do którego domyślnie odnoszą się wszystkie komendy edycji, jeśli nie wskażemy konkretnego playbacka, qlist, cue. "Store+" zapisuje kolejną cue domyślnie właśnie do "Master Playback".
Aby dany playback przejął status "Master Playback", trzeba dwukrotnie wcisnąć jego klawisz "Select".
To, że playback ma status Master Playback jest sygnalizowane świeceniem się diody w przycisku "Select". Nie mylić z diodą nad przyciskiem, która sygnalizuje rodzaj obiektu wczytanego do playbacka.

Pewnie zapisałeś Qlist 1 na innym playbacku jak Master, a Store+ potem zadziałał inaczej jak się spodziewałeś, ale jednak prawidłowo.
Na tym, który był Masterem (pewnie A/B) nic nie było, to Vector stworzył nową QListę i zapisał w niej cue 1.

W filmikach jest dość dawna wersja Vector PC, faktycznie sporo rzeczy doszło, ale nie ma dramatycznych zmian.
Jak daleko pamięcią sięgam, to programowanie nie zmieniło się między wersjami, tylko doszły nowe możliwości.
Inna sprawa że w Vector są dwie składnie do wyboru: Action (podobna do Sparka) i Enter(podobna do innych konsolet, w tym grandMA), a poza tym niezależnie można stół ustawić na pracę jak w Spark(4D) bez trackingu, albo domyślnie z trackingiem.

Wcześniej to były nawet dwie oddzielne instrukcje dla Action i Enter, ale nowa jest zunifikowana i od razu podaje obydwie składnie.

[edit]

Wczytanie/zastąpienie qlisty do playbacka:  qlist # -> Select (danego playbacka); jeśli nie ma qlisty o danym numerze, to zostaje stworzona, z samym cue 0.

Wyrzucenie qlisty z playbacka (bez jego kasowania): Free -> Select

(więcej może raczej później napiszę)

Ostatnio edytowany przez KacperP (2010-01-21 00:41:26)

3

Odp: pierwsze kroki

no to wieczorkiem potestuję smile
szkoda że na weekend jadę do szkoły, bo nie będę miał możliwości popracować na stole

ta instrukcja o której mówisz to "Vector quick start Enter Syntax "
z http://www.compulite.com/index.php?page_id=13 ??

chyba nie bo ona ma 66 stron a innej tam nie widać

4

Odp: pierwsze kroki

Prędzej o wersję Action Syntax, bo zawsze używam Vectora w składni Action.
To są "Quick Start", a więc "szybki start" - skrócone wersje, a nie pełne instrukcje.
Są to też starsze wersje.
Nowa, o której pisałem, to "Vector 3.17 Reference Guide" (widać ją ciut wyżej wink), ona jest skompresowana ZIPem i naprawdę ma 450 stron. Jest również znacząco "zreformowana".

5

Odp: pierwsze kroki

a która składnia jest "lepsza"??

pewnie co człowiek to inna ale ogólnie czy się różnią?

6

Odp: pierwsze kroki

Owszem, różnią się kolejnością składników komend przy pisaniu ich całkowicie z klawiatury.
W Action po wpisaniu komendy jest ona natychmiast wykonywana, a w Enter trzeba zatwierdzać wpis linii komend klawiszem Enter.

Ja przyzwyczaiłem się do Action (na pewno szybsza), ale przy używaniu przycisków ekranowych do wyboru bibliotek, grup itd. zamiast wpisywania z klawiatury i tak obowiązuje kolejność jak w składni Enter. Mnie ta niejednolitość nie przeszkadza, bo oszczędza czas.

Nie wiem czy to porównanie pomoże, ale składnia Action jest chyba wzorowana na tzw. odwrotnej polskiej notacji.

Pozostaje spróbować smile

7

Odp: pierwsze kroki

hmmm
więc na razie robię w action

tworzę pierwsze Que ustawiam wartości
Store --> Que --> Select (Master Playback)

i jak teraz zapisać kolejne Que w tym samym Qlist?

8

Odp: pierwsze kroki

Jak się tworzy Qlistę i ładuje do playbacka, to robi się:

Qlist (numer) -> Select
Ta czynność wczytuje do playbacka qlistę o podanym numerze. Jeśli wcześniej nie istniała, to jest tworzona nowa, która ma tylko cue 0.

Teraz wystarczy wybrać urządzenia, poustawiać im wartości, a następnie:
Store -> Select (zapisujemy kolejną cue we wskazanym playbacku)
albo
Store+ (jeśli chcemy zapisać kolejną cue w Master Playback)
Qlisty pamiętają numer ostatnio zapisywanej w nich cue, i do tego numeru + przyrost odnoszą się te czynności.
W sytuacji wskazania tej pustej Qlisty, to ostatnio zapisaną w niej cue była cue 0, więc tą

9

Odp: pierwsze kroki

Qlist (numer) -> Select

robiłem wczoraj tak dla Master Playback i nie działało
spróbuję w poniedziałek bo na weekend wyjeżdżam smile

10

Odp: pierwsze kroki

Bo pewnie próbowałeś tak zapisać coś do nieistniejącej Qlisty i od razu ją załadować.
Ja piszę o stworzeniu najpierw qlisty o wybranym numerze i wczytanie do danego playbacku, a dopiero potem użycie edytora, programowanie urządzeń.

11

Odp: pierwsze kroki

a ja tak z innej mańki zapytam. jak zrobic aby zapisac jakies cue np z dimerem na 8 glowach,tak aby po podniesieniu playbacku nie zapalily sie wszystkie naraz ty lko tak jak w funkcji fan np od prawej do lewej albo od srodka? jest taka opcja chyba ale nie wiem gdzie.

12

Odp: pierwsze kroki

Zależy od tego, jak chcesz aby to się zachowywało w szczegółach.
Rozumiem że pod playbackiem byłaby Qlista z tylko jednym cue, które tak się mniej więcej zachowuje.
Playback powinien mieć włączoną opcję "Release at Bottom", a "Intensity behaviour" na "Go+Fade Parameters".
W cue programujesz czasy Time-in, oraz Delay-in o jakie chodzi.
Jak suwak pojedzie w dół, to playback jest pasywny, niczego nie odtwarza.
Jak się podniesie suwak, to jest odtwarzana cue z zaprogramowanymi czasami parametrów, a suwak steruje proporcjonalnie całkowitą jasnością, ale nie samym przebiegiem wejścia dimmerów.

Takiego zachowania, aby pozycja suwaka decydowała o tym które są zapalone, a które jeszcze nie, nie udało mi się zaprogramować i z tego co wiem to się nie da funkcjami edytora i odtwarzania. Crossfader nie bierze czasów pod uwagę.

Chyba udałoby się to zrobić poprzez przestawienie charakterystyk sterowania na samych kanałach DMX przypadajacych dimmerom i odpowiednie zaprogramowanie qlisty i użycie crossfadera, ale to raczej przegięcie. wink

13

Odp: pierwsze kroki

zaczynam powoli obczajać o co chodzi

a czemu skróty klawiszowe które się podświetlają nie działają?

np. spacja dla GO

i dlaczygo jak załaduję dwie qlisty do dwóch masterów to dlaczego jak w jednym wciskam przycisk pod select to się zmieniają que a w drugim nie
qlisty są tak samo stworzone i załadowane ??

a macie może bibliotekę do Flash Butrym Par 64 RGB? (4 kanały)

Ostatnio edytowany przez artmajster (2010-01-24 21:09:25)

14

Odp: pierwsze kroki

artmajster napisał/a:

a czemu skróty klawiszowe które się podświetlają nie działają?

np. spacja dla GO

Skróty do klawiszy paneli działają wtedy, gdy jest "aktywne" okno panelu. Nie działają one z aktywnym oknem głównym, co pewnie nastąpiło w twojej sytuacji. Aktywne okno interfejsu obsługuje tylko skróty klawiszowe związane z funkcją Desktop.

artmajster napisał/a:

i dlaczygo jak załaduję dwie qlisty do dwóch masterów to dlaczego jak w jednym wciskam przycisk pod select to się zmieniają que a w drugim nie
qlisty są tak samo stworzone i załadowane ??

Nie ma w Vector dwóch masterów. Tylko jeden z playbacków może mieć w danej chwili status Master.

Co do opisu to trochę zbyt ogólny i nie wiem co dokładnie zrobiłeś i czego się spodziewałeś.
Czy to tak że w jednym playbacku wciśnięcie GO przechodzi do następnej cue, a w innym playbacku wciśnięcie GO tego nie robi?
A może chodzi o to że wciśnięcie GO w jednym playbacku przechodzi do następnej cue, ale chciałeś aby w drugim też przeszło równocześnie?

Może nie obyć się bez pliku przedstawienia. Możesz go załączyć i napisać o które konkretnie obiekty (playbacki, qlisty itp.) przedstawienia chodzi?

artmajster napisał/a:

a macie może bibliotekę do Flash Butrym Par 64 RGB? (4 kanały)

Nie, ale zrobienie go nie powinno sprawiać problemu. Jest gotowiec w Vectorze na RGB+Dimmer, ale pewnie chodzi o Dimmer+RGB?

Trzeba w Device Builder kliknąć na New, nadać nazwę, numer ID (nie kolidujący z ID innych urządzeń, dla świętego spokoju większe jak 9999), producenta (sugeruję "User Devices"), Pan i Tilt dla przyzwoitości zmienić na 0 wink
Potem w zakładce "Parameters Setup" przeciągamy z lewej parametry i "wstawiamy" w odpowiednie miejsca w kratce z prawej.
Dimmer w 1,  Red w 2, itd.
Potem kliknąć "Save".
Koniec tongue

Ostatnio edytowany przez KacperP (2010-01-25 11:12:03)

15

Odp: pierwsze kroki

no to powoli dochodzę co i jak i coraz bardziej mi się podoba smile

pytanko:
jak nakładam efekt na 3 kanały Dimmera i daję sinusoidę z faję to wszystkie kanały idą po kolej
1, 2, 3, 1, 2 ....

a jak zrobić żeby było losowo?
jest tam pole że można wybrać random, ale to nic nie zmienia
jest jeszcze