1

Temat: GM 3D problem z obrotem fixture

Witam.
Mam problem z obrotem kilku fixture wokół osi pionowej. Wygląda to tak, że chcę przekręcić reflektor w lewo, (normalnie oś Z) a przekręca się w poziomo wokół osi X. X przekręca wokół osi Y, Y także obraca wokół osi Y. Dzieje się tak w fixture ustawionych jako przeloty na scenie czyli prostopadle do osi sceny.
Drugie pytanie, miałem poustawiane clamp na odpowiedni kąt, ale gdy otworzę show ponownie część jest zapamiętana cześć nie.
Co źle robię , że tak się dzieje?
Co prawda używam dot2 ale otworzyłem show w GM2 i jest tak samo...

Ostatnio edytowany przez nasula (2018-03-09 08:58:17)

2

Odp: GM 3D problem z obrotem fixture

Nie do końca rozumiem opisu, ale podejrzewam że chciałeś obracać wokół osi urządzenia, ale rotacje tak naprawdę są w osiach zorientowanych wedle "świata". Oś Z od rotacji jest zawsze skierowana pionowo w górę, a nie wzdłuż urządzenia.

Edit: straszne dziadostwo z tym ucinaniem wpisów

Ostatnio edytowany przez KacperP (2018-03-09 10:32:02)

3

Odp: GM 3D problem z obrotem fixture

Wiem. I tak jest skierowana. Próbowałem przełączać między world i fixture, zmiana jest niewielka. Wprowadzanie kątów obrotu w zakładce Properties - Dim, działa niezbyt poprawnie.
Update. Poradziłem sobie w taki sposób, że zaznaczyłem Rotate, wtedy pojawią się takie okręgi wokół fixture (nie wiem jak sie nazywaja), i pociągając za poziomy okrąg można wtedy obracać fixture wokół osi Y (pozostałe okręgi, pozostałe osie). Niemniej jednak samo uaktywnienie funkcji rotate i pojawienie się tych okręgów nie umożliwia obrotu wokół osi Y poprzez wprowadzanie wartości w zakładce Properties - Dim. Trzeba najpierw jakby uaktywnić obrót wokół właściwej osi, w moim przypadku Y, poprzez przeciągnięcie odpowiedniego okręgu, czyli u mnie poziomego. Potem już można obracać wprowadzając wartości w properties. Dlaczego tak jest?
Przy okazji. Na czym polega funkcja Follow Target występująca w Properties dla kanału Dim?

Ostatnio edytowany przez nasula (2018-03-09 16:57:52)

4

Odp: GM 3D problem z obrotem fixture

Działa poprawnie, ale nie tak jak chcesz.
Przełączanie osi "world" i "fixture" przełącza osie w widoku i uchwyty ręczne.
To nigdy nie dotyczyło wartości rotacji w zakładce właściwości.
"Follow target" umożliwia klikanie na obiekcie funkcją "follow target". Powierzchnię sceny możemy chcieć mieć aktywną w tej funkcji, ale np. drobnych przedmiotów na scenie, lub niektórych postaci niekoniecznie.

edit: znowu syf z ucinaniem wpisu

Ostatnio edytowany przez KacperP (2018-03-11 11:53:06)