Powiem tak: śmiało, ale... Z racji ,że czasem zaopatruję się w podzespoły do estradowego i dj-skiego sprzętu oświetleniowego na aliexpress od chińczyka, ponieważ nie mam możliwości zakupu niektórych np. płyt głównych PCB itp. części serwisowych w Europie np: Austria, Niemcy, Belgia, Anglia oraz najlepiej zaopatrzony rynek w części i podzespoły do naprawy sprzętu oświetleniowego i nagłaśniającego czyli USA. To śmiało mogę powiedzieć ,że bez obaw możesz kupować. Ale pamiętaj ,że o gwarancji możesz zapomnieć jeśli sprzęt ulegnie uszkodzeniu w okresie eksploatacji (nie mylić ze zwrotem otrzymanej przesyłki). Taka sytuacja z gwarancją nie dotyczy naszych krajowych ale, uwaga ! wybranych krajowych dystrybutorów (choć zapewniam, nie wszystkich !) Wiele sklepów nie ma żadnego własnego, nawet podstawowego serwisu, są tacy ,,markowi,, dystrybutorzy, którzy o zgrozo tylko udają ,że serwis mają ! poto żeby złapać klienta, a z tą 3- letnią europejską gwarancją to nie jest tak pięknie jak sprzedawcy mówią. Ogólnie góruje zasada w PL sprzedać a jak ulegnie awarii, to klient będzie się martwił ! my go zmęczymy z nami nie wygra ! Często na portalach związanych z branżą, czytam zapytania: ,,Czy wiecie gdzie jest serwis gwarancyjny lub pogwarancyjny w PL lub co ciekawe nawet w dużym mieście np. Behri..., RC.., Worldlas.... itd, itp,, brak odpowiedzi lub odpowiedz, ,,zgłoś się do dystrybutora,, ponieważ szczerze, wierzcie, nie ma go wcale !
Dla zespołu to znikoma ilość sprzętu, rozważ jeszcze zakup w Polsce, na tym portalu są ludzie z dużym praktyczny doświadczenie w eksploatacji sprzętu oświetleniowego z wysokiej półki cenowej, faktycznie profesjonalnego sprzętu który także jest produkowany w chinach ale pod nadzorem firmy matki, bo kupić łatwo ale co i gdzie to jest już problem. Ceny w PL już mocno spadły, co innego zakupy na aliexpress przez firmę eventową lub sklep. Ogólnie problem z naprawą gwarancyjną a głównie pogwarancyjną jest duży w Polsce i mówię to wyłącznie z doświadczenia i informacji od użytkowników z szeroko rozumianej zawodowej i amatorskiej branży estradowej.
W Anglii i USA liczą się głównie te firmy które sprzedają ale pod warunkiem ,że mają przede wszystkim Serwis czyli naprawiają. U nas jest głównie handel a wiele firm eventowych stara się mieć własnego elektronika serwisanta ponieważ po gwarancji trudno liczyć na przeciążony pracą serwis dystrybutora, czas płynie a sprzętu nie zmienia się jak rękawiczek. W Polsce z samego serwisu zwłaszcza w początkowej fazie trudno się utrzymać i rozwijać ale to powoli się zmienia na korzyść naprawiających (wbrew pozorom i dla użytkowników) ceny głównie robocizny, usług serwisowych muszą rosnąć, ponieważ popyt na tani chiński sprzęt mocno spada, coraz mniej firm i osób to kupuje bo ile można mieć na stanie uszkodzonych np. dymiarek i swiateł RGB radzę: lepiej kupić coś używanego ale profesjonalnego nawet na tym forum. Zasada, ten co kupuje tanio chiński pseudo profesjonalny sprzęt to dwa razy traci ! Przykład podziału jakościowego i cenowego ze strony firmy z USA: Chavet Professional- sprzęt, Chavet DJ-sprzęt.
Pozdrawiam rozwijający się: NIKSE Serwis Estrada DJ