makon napisał/a:1. Mając Command Winga rozumiem, że mamy licencję na pełne 8 linii (atrybuty 8bitowe) i aby "wypuścić" te 8 linii wystarczą dodatkowe konwertery artnet--dmx?
Nie. Mamy licencję programową na 2048 parametrów, które możemy dowolnie dysponować na 256 linii. Można użyć konwerterów artnet-DMX, ale nie dadzą one synchronizacji wyjść tak jak konwertery "node" z MA.
makon napisał/a:2. Mając np MA2 Light mamy tyle samo linii czyli 8. Aby móc skorzystać z kolejnych 8linii potrzebny nam jest...?
Nie. Mamy licencję sprzętową na 4096 parametrów, które możemy dowolnie dysponować na 256 linii.
makon napisał/a:I ile tak detalicznie kosztuje urządzenie/licencja na kolejne linie?
Pytanie z tezą. Licencje nie są na linie. Konkretne ceny na zapytanie mailem do firmy. Nie zajmuję się cenami "grubszych" rzeczy. Ceny wingów są znane.
makon napisał/a:Jeśli coś pomyliłem to mnie popraw. Ale poproszę rzeczowo i wiem że MA2 ma parametry a nie linie. Ale załóżmy proste rozwiązanie, że korzystamy tylko z 8bitowych dimmerów.
"Załóżmy proste rozwiązanie, że zawiążemy jedną nogę za plecami"
Nie zgadzam się, bo zaprzeczałbym fundamentalnej właściwości systemu i fałszował jego zasadniczą koncepcję.
Dostępnych jest zawsze 256 linii, ograniczeniem jest moc obliczeniowa. W licencji programowej jest ograniczenie 4096 parametrów, w sprzętowej 65536. Parametry mogą być 8, 16 lub 24 bitowe.
W grandMA1 i grandMA2 nie chodziło o to aby "naciągać" ludzi na pieniądze na procesory. Dodatkowe procesory służą do podzielenia obliczeń danych DMX na wiele niezależnych urządzeń, aby zminimalizować ruch sieciowy, zapewnić bezpieczny backup, i dać synchronizację wszystkich wyjść DMX systemu.
Koncepcja jednej konsolety "która nie potrzebuje dodatkowych procesorów" brzmi obiecująco i oszczędnie, ale ma ona swoją cenę. Art-Net nie daje stosownej decentralizacji systemu. Poza tym Art-Net jest tylko do przesyłu DMX/RDM.
MA-Net2 poza DMX obsługuje też przesył danych show i synchronizację danych i sygnałów u uczestników sesji.
MA NPU nie jest przerośniętym konwerterem Ethernet-DMX, ale urządzeniem które liczy show tak jak konsoleta, i liczy te parametry, które mu wyznaczy konsoleta master.
grandMA 3D podobnie nie odbiera sygnału DMX z konsolety, ale całą kopię show, a z konsolety odbiera tylko komendy sterujące odtwarzaniem, ruchem kamery, zarządzanie sesją itp. Tym sposobem grandMA 3D jest również backupem show konsolety.
MA VPU (media serwer) również pobiera cały show i reaguje na komendy odtwarzania konsolety. Tym sposobem jest nie tylko backupem show, ale w ogóle nie zajmuje parametrów konsolety ani NPU, bo VPU sam je sobie liczy.
Ostatnio edytowany przez KacperP (2014-04-07 11:32:19)