Temat: FEEL 2012 - rider lights + multimedia
Rider Feel 2012
Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight
forum techników i realiztorów światła
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Główna » Forum Oświetlenia Scenicznego - Elwolight » Ridery polskich wykonawców - oświetlenie do 2012 » FEEL 2012 - rider lights + multimedia
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Rider Feel 2012
Troszkę zmian ale pozytywnie
To wy jeszcze gracie
fajnie bo wychodni taka głębia na scenie i efekt nie jest płaskim obrazkiem tylko produkcja przestrzenna
widzę że wchodzi do nas moda na to że część urządzeń jest dla GWIAZDY część dla zespołów przed ! spoko ale powinno być inaczej ,chcesz sobie użyć coś dla siebie , to sobie to przywieź, wtedy ok jest to sprawiedzliwe!!! ,, bo niby czym to jest spowodowane ? elementem wyróżniającym zespół , jeździsz z zespołem to i tak całe show będzie go wyróżniać , czy może obawą że support wypadnie lepiej ?? hmmm tak czy siak nie popieram .Na marginesie raider fajny.
Bartku akurat niezgodze się z Tobą. Bardzo często jest tak, że zespoły zastrzegają sobie część urządzeń doużytku własnego. Ma to na celu gradacje całej produkocji. Generalnie cowięcej w zagranicznych produkcjach często ta gradacja wystepuje równiez w show danego wykonawcy. Tu nie chodzi o to kto wypadnie lepiej bądż gorzej, Generalnie część urządzeń jest zamontowana w sposób który jest scenograficznym wizerunkiem koncertowym zespołu. Temat wożenia ze sobą moim zdaniem jest bezsensowny bo odbierałby pracę firmom oświetleniowym. Po to zamawia się konkretne urządzenia żeby były dostarczone przez firmę.
Kiju jak kolorujesz uradzenia w MA 3D ??
Bobo w zakladce Materials mozesz zmienic kolor
Jaka Gwiazda takie zasady..
Jaki realizator takie zawsze można zrobić naciągnięcia
Kurde już myślałem o tym jak pomaluje fixtury to co powiem im w ren-talu ??? mogą być czarne ??
ps. tam jako zamiennik maja być Jb-ki a7 czy mniejszy odpowiednik a12 aka a8?
dzieki za pomoc panie Kiju.pozdr
A ja mam drobną uwagę.
Zajmuję się ustawianiem scen i jest mały kłopot z tym riderem. Mianowicie:
"Wymagana jest mobilna niezależna konstrukcja do zawieszenia ekranu LED (1600kg)? zapewnienie konstrukcji
należy do firmy stawiającej estradę."
Może i szczegół, ale co jeśli dostarczeniem tej konstrukcji zajmie się firma oświetleniowa? Wydaje mi się że nie ma to znaczenia kto daje dodatkową konstrukcję.
Kolejna sprawa:
"Na czas koncertu zespołu Feel tył i boki sceny muszą być szczelnie wysłonięte czarnym nieprzeźroczystym
materiałem."
W naszych realiach pogodowych raczej będzie to wątpliwe do spełnienia, nie mówiąc już że niektórzy producenci wręcz zabraniają używania tego typu materiałów na swoich konstrukcjach ( wystarczy niewielki wiatr przy szczelnych ścianach i mamy katastrofę budowlaną ).
Przejrzałem też specyfikację kilku producentów i widzę mały kłopot.
Patrząc na wymiary zakładasz szerokość sceny 14 metrów. Przy takiej długości kracie producenci podają mniej więcej obciążenie maksymalne 500 - 600 kg. Oczywiście wiadomo można powiesić więcej ale tego już żaden atest nie obejmuje.
Dostrzegam też problem z zakotwieniem tej konstrukcji - mianowicie jeśli postawimy taką bramę pod telebim to trzeba ją odciągami do ziemi przymocować - inaczej nasz tylny horyzont może przy większym wietrze popchnąć naszą konstrukcję z telebimem w stronę sceny i poleci całość na muzyków, a jeśli zawieje mocniej z drugiej strony to telebim poleci na horyzont a ten może za sobą pociągnąć cały dach. Jak to zrobić jeśli z przodu mamy podesty, a z tyłu mamy horyzont ( już nie ważne czy z siatki czy jakiś nieprzezroczysty ).
Nie chodzi o to że się czepiam, tylko zastanawiam się jak rozwiązać takie problemy bo może kiedyś moja konstrukcja będzie miała stać na takiej sztuce i trzeba to jakoś ogarnąć
Ostatnio edytowany przez lodzio (2012-02-06 22:35:28)
A ja mam drobną uwagę.
Zajmuję się ustawianiem scen i jest mały kłopot z tym riderem. Mianowicie:
"Wymagana jest mobilna niezależna konstrukcja do zawieszenia ekranu LED (1600kg)? zapewnienie konstrukcji
należy do firmy stawiającej estradę."
Może i szczegół, ale co jeśli dostarczeniem tej konstrukcji zajmie się firma oświetleniowa? Wydaje mi się że nie ma to znaczenia kto daje dodatkową konstrukcję.
Kolejna sprawa:
"Na czas koncertu zespołu Feel tył i boki sceny muszą być szczelnie wysłonięte czarnym nieprzeźroczystym
materiałem."
W naszych realiach pogodowych raczej będzie to wątpliwe do spełnienia, nie mówiąc już że niektórzy producenci wręcz zabraniają używania tego typu materiałów na swoich konstrukcjach ( wystarczy niewielki wiatr przy szczelnych ścianach i mamy katastrofę budowlaną ).
Przejrzałem też specyfikację kilku producentów i widzę mały kłopot.
Patrząc na wymiary zakładasz szerokość sceny 14 metrów. Przy takiej długości kracie producenci podają mniej więcej obciążenie maksymalne 500 - 600 kg. Oczywiście wiadomo można powiesić więcej ale tego już żaden atest nie obejmuje.
Dostrzegam też problem z zakotwieniem tej konstrukcji - mianowicie jeśli postawimy taką bramę pod telebim to trzeba ją odciągami do ziemi przymocować - inaczej nasz tylny horyzont może przy większym wietrze popchnąć naszą konstrukcję z telebimem w stronę sceny i poleci całość na muzyków, a jeśli zawieje mocniej z drugiej strony to telebim poleci na horyzont a ten może za sobą pociągnąć cały dach. Jak to zrobić jeśli z przodu mamy podesty, a z tyłu mamy horyzont ( już nie ważne czy z siatki czy jakiś nieprzezroczysty ).
Nie chodzi o to że się czepiam, tylko zastanawiam się jak rozwiązać takie problemy bo może kiedyś moja konstrukcja będzie miała stać na takiej sztuce i trzeba to jakoś ogarnąć
No i Kolego trafiłeś w sedno!!! Bartek napisał bardzo konkretnie co mu jest potrzebne. Nie masz racji pisząc o katastrofie budowlanej.... oczywiście takowa grozi gdy takie materiały wiesza się na konstrukcjach które nie mają atestu, itp. Przecież są kraty, na których można podwiesić bez problemu 1800 kg przy takiej szerokości...
według mnie problem jest jeden: niestety kasa. ostatnio dostałem ofertę od firmy której siedziba jest 150 km od warszawy. zobowiązali się że przywiozą scenę 12 x 10 + wieże pod nagłośnienie + pełne okotarowanie + FOH za 7 tys zł!!! w takim przypadku zaczyna się oszczędzać na wszystkim: ekipie, jakości sprzetu , itp. widząc takie oferty nie dziwmy sie że sceny się przewracają, a kraty łamią bo byly przeciążone....
Ja widzę bardziej nie problem z atestami, a z warunkami pogodowymi. Wystarczy zerknąć pod poniższe filmiki z kilku imprez żeby zobaczyć o co chodzi. Wątpię żeby ktoś tam oszczędzał patrząc na ilość gratów która spada na ziemię:
http://www.youtube.com/watch?v=h5cE0eyT
ature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=dfqpXNfywT4
http://www.youtube.com/watch?v=CLhr62JU
re=related
A możesz mi pokazać taką kratę na jakiejś stronce bo ja za bardzo nie widziałem takiej konstrukcji.
Ja widzę bardziej nie problem z atestami, a z warunkami pogodowymi. Wystarczy zerknąć pod poniższe filmiki z kilku imprez żeby zobaczyć o co chodzi. Wątpię żeby ktoś tam oszczędzał patrząc na ilość gratów która spada na ziemię:
http://www.youtube.com/watch?v=h5cE0eyT ature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=dfqpXNfywT4
http://www.youtube.com/watch?v=CLhr62JU re=related
A możesz mi pokazać taką kratę na jakiejś stronce bo ja za bardzo nie widziałem takiej konstrukcji.
a więc tak:
1. w przypadku tragedii w usa: 3 osoby zostały aresztowane: właściciel firmy która postawiła scenę, szef ekipy która to stawiała i człowiek od organizatora który wiedząc o zbliżającym się huraganie nie zarządził ewakuacji. nie wiem czy oni jeszcze siedzą, ale firma zbankrutowała. podobnie jak zbankrutowałą firma ESS której zawaliła się scena budowana na potrzeby madonny w paryżu, 2009 rok. wszędzie tutaj były błędy ludzkie: albo zle postawiona konstrukcja, albo to że nie odwołano imprezy.
2. scena która zawaliła się w RPA była wyprodukowana w...Polsce!!!! )) wtajemniczeni widzą przez którą firmę....;)
3. pytasz o kratę: http://www.eurotruss.nl/product_show.ph &id=50 - zwykła krata "pięćdziesiątka". zobacz że przy szerokości 14 metrów (a tyle potrzebuje Bartek) możesz zawiesić 160kg na każdym metrze, czyli wychodzi 2240 kg na całym odcinku... a są jeszcze kraty typu TT, a później stalowe....
A ja mam drobną uwagę. Zajmuję się ustawianiem scen i jest mały kłopot z tym riderem.
Przecież tam nie ma żadnego problemu z diodami. Mamy w plotach dach 12x10 - odcinek 12m jest podzielony na 4 części które są podparte słupami wiec nie mamy ciężaru na 12 m a tylko na 2m a na 2m kraty* to i około 2T powiesisz - ale przecież stawiasz dachy więc powinieneś tym wiedzieć .
18 urządzeń ledowych : 180kg plus okablowanie i montaże
9 spotów na wyładunku : 198kg plus okablowanie i montaże
6x blinder: 24kg plus okablowanie
402kg fixtury plus 150kg okablowanie (przesadzone) plus 50kg zawiesia / 602kg / to jak 18x mac 700 spot bez kabli i zawiesi
ps. każdy dach ma wyliczone obciążenie statyczne plus obciążenie wiatrem przy prędkości X mamy ciężar X przy prędkości Y mamy ciężar Y.... balasty, odciągi, dobrze wykonane horyzonty oraz logiczne myślenie podczas montażu i dodatkowo ktoś kto obserwuje pogodę po 20 na TVP 1
* nie mam na myśli polskich krat
Prolyte 30-tka
H30V - 2m 1977kg na całości lub na 2 punkty 988kg
H30D - 2m 1259kg na całość lub na 2 punkty 856kg
x30V - 2m 1980kg na całość lub na 2 punkty 990kg
X30d - 2m 913kg na całość lub na 2 punkty 685kg
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.029 sekund, wykonano 8 zapytań ]